Proiectul drumului rapid care va face legatura cu autostrada M3 din Ungaria mai are nevoie doar de finantare. Pana acum, acesta nici macar nu aparea in planurile guvernamentale desi se vorbeste despre el dinainte de 2004. Kovacs a declarat ca si aceasta problema a fost rezolvata pentru ca in Monitorul Oficial de la sfarsitul saptamanii a fost publicata hotararea prin care s-a modificat lista de investitii a ministerului transporturilor si obiectivul ”Drum expres Petea-Satu Mare-Baia Mare” apare scris negru pe alb.
”Pentru Maramures este un lucru extrem de important faptul ca proiectul apare in lista. Fara ca acesta sa figureze pe lista obiectivelor de investitii nu puteam sa facem nimic. Era ca si cum nu ar fi existat, insa din acest moment putem incheia contracte”, a declarat seful administratiei judetene.
Deschiderea santierului la drumul rapid, pe care autoritatile maramuresene il vad deja transformat in autostrada, ar putea avea loc in primavara anului viitor, iar in aproximativ doi ani lucrarile ar putea fi incheiate. Pentru asta e nevoie insa de 400 de milioane de euro daca se va merge pe varianta refacerii in paralel a drumului de centura al Baii Mari, care nu a prins finantari pana in prezent. In caz contrar, investitia va fi mai mica, dar nu cu mult.
Drumul ar urma sa vina din Satu Mare prin Seini, sa treaca Somesul pe la Ardusat si sa intre in Baia Mare, pe centura. Marinel Kovacs crede ca, de la anul, ar putea sa creasca valoarea terenurilor aflate pe ruta, cum s-a intamplat in cazul autostrazii Bechtel. Presedintele Consiliului Judetean este de parere insa ca ministerul transporturilor, care va raspunde de investititie, nu va avea probleme in achizitionarea de terenuri avand experienta negocierilor de la autostrada ”Transilvania”.
Sursa: Meda Muntean