Consiliul Concurentei va lansa pana la sfarsitul acestui an Monitorul Preturilor, site-ul care va afisa preturile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din cosul zilnic al populatiei, a declarat presedintele institutiei, Bogdan Chiritoiu.
„Vrem sa cream, preferabil cu cooperarea retailerilor, o platforma on-line, care va reprezenta un instrument de monitorizare a preturilor, prin intermediul careia clientii vor putea afla unde gasesc mai ieftin produsele de care sunt interesati. In acest fel, se va crea o presiune concurentiala asupra magazinelor pentru a oferi preturi din ce in ce mai bune”, a afirmat Chiritoiu.
Principala problema cu care se confrunta autoritatea de concurenta in acest caz este reticenta marilor lanturi de magazine de a se implica in proiect. Reprezentantii acestora au sustinut de mai multe ori ca Monitorul Preturilor este greu de realizat, avand in vedere ca modificarile de pret pot aparea zilnic si chiar de mai multe ori pe zi. In prezent, marii retailerii detin aproximativ 60% din piata de comert din Romania.
„Retailerii considera este complicat sa furnizeze preturile produselor pe care le comercializeaza. In cele din urma, dupa mai multe multe intalniri si discutii cu reprezentantii fiecarui lant de magazine, acestia au fost de acord cu realizarea proiectului”,, a explicat presedintele Consiliului Concurentei.
Chiritoiu a spus ca recent a avut loc prima intalnire la nivel tehnic intre toate partile implicate.
„Transparenta proiectului, faptul ca se vor gasi intr-un singur loc preturile de la mai multe magazine si pot fi comparate, nu trezeste entuziasm la nivelul tuturor. In ciuda acestui fapt, se pare ca aceasta este tendinta in toata lumea, nu numai la noi si ca urmare, un asemenea instrument va aparea, indiferent daca retailerilor le place sau nu”, a aratat Bogdan Chiritoiu.
Presedintele Consiliului Concurentei a precizat ca doreste ca site-ul Monitorul Preturilor sa fie functional pana la sfarsitul acestui an.
Sursa: Agerpres