Sindicatul german al pilotilor, Cockpit, va extinde pana miercuri greva de la Lufthansa, dupa ce, marti, au fost anulate 84 de zboruri pe distante lungi, din cauza disputelor privind salariile, beneficiile si reducerile de costuri, transmit Deutsche Welle si Reuters.
Cockpit, care reprezinta aproximativ 5.000 de piloti de la Lufthansa si subsidiara Germanwings, a anuntat ca in timpul grevei de miercuri vor fi afectate zborurile pe distante scurte si medii din Germania.
Pasagerii afectati de greva vor fi dirijati spre alte companii aeriene, a anuntat Lufthansa.
Lufthansa, cea mai mare companie aeriana europeana, va opera, marti, 90 de zboruri intercontinentale si sapte zboruri cargo folosind piloti voluntari, dupa ce sindicatul a declansat a 13-a greva din ultimele 18 luni. Actiunile de protest au costat anul acesta Lufthansa aproximativ 100 de milioane de euro.
Conducerea Lufthansa vrea sa reduca costurile transferand lunar un avion Germanwings catre o noua divizie low-cost numita Eurowings, cu sediul in Austria, unde nu se aplica legislatia muncii din Germania.
Purtatorul de cuvant al Cockpit, Markus Wahl, a afirmat ca, pe durata negocierilor, directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, a refuzat sa intarzie relocarea locurilor de munca.
Sefii Lufthansa au respins sugestiile sindicatului privind modul in care pot fi realizare economii de o jumatate de miliard de euro, ceea ce arata ca firma vrea sa incalce acordurile colective existente si sa slabeasca sindicatul, a apreciat Wahl, avertizand ca sunt posibile si alte actiuni de protest in aceasta saptamana.
Cockpit se opune intentiei conducerii Lufthansa de a elimina sistemul de pensionare anticipata, care le permite pilotilor sa iasa la pensie la 55 de ani. Astfel, pilotii de la Lufthansa vor sa mentina posibilitatea de a se pensiona anticipat la 55 de ani, cu 60% din salariu, inainte de a ajunge la varsta oficiala de pensionare de 65 de ani. Sindicatul a fost de acord cu majorarea varstei medii de pensionare a pilotilor la 60 de ani.
Lufthansa se confrunta cu dificultati, in urma concurentei venite de la companiile low-cost, precum easyJet si Ryanair, si a companiei Etihad, din orientul Mijlociu, care a preluat o participatie in grupul german Air Berlin.
Sursa: Agerpres