Ministrul Educatiei, Sorin Cimpeanu, a afirmat luni ca numarul elevilor inscrisi in invatamantul profesional a crescut considerabil in ultimul an scolar. „Prin reconfigurarea traseelor de pregatire in invatamantul profesional si consolidarea parteneriatelor cu mediul economic, numarul elevilor inscrisi in invatamantul profesional a crescut considerabil in ultimul an scolar, ceea ce este un lucru extrem de imbucurator”, a spus Cimpeanu, la deschiderea lucrarilor conferintei internationale „Invatarea la locul de munca: provocari si oportunitati”, din cadrul proiectului Erasmus+, Dezvoltarea programelor de tip ucenicie in formarea profesionala initiala in Romania (DALIVET), gazduita de Institutul Cervantes.
Potrivit ministrului, daca in anul scolar 2012-2013 erau 12.000 de elevi in invatamantul profesional, anul scolar trecut numarul acestora a fost de 47.600, „deci o crestere de patru ori, iar pentru anul scolar curent este estimat un numar suplimentar cu circa 20.000 de elevi care intra in invatamantul profesional”.
In opinia ministrului, cresterea interesului elevilor pentru invatamantul profesional s-a datorat, in primul rand, unei implicari crescute a companiilor in a furniza locuri de practica pentru elevi, anul trecut peste 5.500 de companii, de la IMM-uri pana la mari firme, fiind parte activa in pregatirea profesionala a elevilor.
Sorin Cimpeanu a subliniat ca sistemul de educatie si de formare profesionala este supus in continuare unor provocari economice si sociale si, ca urmare, este necesara dezvoltarea si updatarea continua a politicilor si strategiilor in domeniu, precum si implementarea masurilor decise, inclusiv a celor care vizeaza introducerea de programe de tip dual ucenicie in formarea profesionala initiala din Romania.
„Acest lucru trebuie sa se faca prin consultarea mediului de afaceri in conditii de finantare si cofinantare adecvate, in scopul atingerii obiectivelor stabilite”, a spus el.
In opinia ministrului Educatiei, prin parteneriatul din cadrul proiectului Dezvoltarea programelor de tip ucenicie in formarea profesionala initiala in Romania (DALIVET) si prin implicarea companiilor, scolilor, autoritatilor si factorilor de decizie, sunt asteptate rezultate la nivel european, care au in vedere flexibilizarea sistemului de formare profesionala, pregatirea profesorilor de practica, consolidarea legaturii dintre scoala si mediul de afaceri, precum si cresterea atractivitatii invatamantului profesional.
„Ne dorim ca invatamantul profesional sa nu mai fie privit ca o ruta a esecului. Asta s-a intamplat pana acum si din pacate s-a intamplat si cu concursul colegilor nostri cadre didactice, s-a intamplat cu concursul parintilor, s-a intamplat cu concursul multor factori si aceasta schimbare a mentalitatii cred ca este extrem de importanta”, a mai spus Cimpeanu.
El a reiterat faptul ca sustinerea dezvoltarii invatamantului profesional este o prioritate absoluta a Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice, dar si una personala.
Sursa: Agerpres