Organizația internațională de știri Reuters a oferit date concrete despre impactul închiderii școlilor asupra sănătății mintale ale elevilor. Se pare că închiderea școlilor a provocat anxietate, depresie, abuzuri și tulburări de comportament în rândul elevilor, atestă Reuters în urma unui studiu efectuat în Statele Unite ale Americii. Decizia de închidere a școlilor a produs efecte pe termen scurt și lung. Totodată dispare capacitatea de a identifica problemele sociale, psihologice sau de familie de către elevi.
Intenția organizației internaționale de știri a fost de a evalua acest impact, efectuat pe 74 de districte școlare reprezentative Americii. Cercetarea realizată pe aceste districte a scos la iveală presiunile asupra sănătății mintale ale elevilor, iar peste 50% raportând o creștere a consilierii și semnalarea unor probleme. Peste 90% din aceste districte au semnalat un grad de absenteism și lipsa implicării în procesul educațional.
Reuters a identificat următoarele tipuri de probleme, care afectează sănătatea mintală ale elevilor:
Izolarea de prieteni și profesori, în timpul școlii la distanță, a produs o cascadă de probleme asociate.
Anxietate produsă de părinți care își pierd locul de muncă sau de moartea unei rude, din cauza Covid-19.
Peste 12% dintre districtele școlare incluse în studiu au raportat cazuri de depresie, tulburări de alimentație, neglijare, abuzuri emoționale, fizice sau sexuale, cazuri care pot fi identificate mai ușor în mediul școlar.
Potrivit unui expert în psihologie pediatrică din Los Angeles, cel mai îngrijorător lucru este că elevii înșiși sau părinții lor vor să rezolve aceste probleme pe cont propriu, fără ajutor specializat.
Sunt districte școlare unde numeroși copii au “dispărut” efectiv după trecerea în online, nemaiputând fi găsite familiile.
Unul dintre cele mai concrete exemple este cazul unui district școlar din Texas, școlile fiind redeschise din septembrie. De menționat este faptul că o cincime dintre elevi participă la cursuri online, dublându-se în acest an școlar comportamentele de tip sinucigaș dar și deteriorarea sănătății mintale, cât și absenteismul și neimplicarea în procesele educaționale. Aceste creșteri sunt în rândul elevilor care nu participă activ la ore, iar peste 70% nu au rezultate de trecere.