Servicul Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor Maramures a pus in aplicare, incepand de astazi, 20 iulie, masura de livrare a permiselor de conducere si a certificatelor de inmatriculare la domiciliul titularului, prin servicii de curierat rapid. Aceasta masura este una asumata de catre Directia Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor in vederea asigurarii unui serviciu public transparent si in interesul cetateanului.
Subcomisarul Florin Sironka, sef SRPCIV Maramures, a declarat ca fiecare cetatean sau persoana juridica care se prezinta la ghisee pentru obtinerea unui permis de conducere, preschimbarea unui permis de conducerea sau eliberarea certificatului de inmatriculare trebuie sa stie ca, in termen de 15 zile, de la data dovezii inlocuitoare va primi la domiciliu documentul in original.
Prin punerea in practica a acestui sistem, orice cetatean, indiferent de unde are domiciliu (sat, comuna, oras, municipiu, resedinta de sedinta) nu mai depinde de programul de lucru al ghiseelor de eliberare a documentelor si nu va mai fi nevoit sa se deplaseze la sediul serviciului public comunitar decat pentru depunerea dosarelor de programare la examinare, preschimbare permis de conducere si eliberare certificat de inmatriculare.
Dupa termenul de 15 zile, documentele se pot ridica de la sediul serviciului public comunitar. Daca documentul nu se afla la sediul serviciului public comunitar, cetatenilor li se va elibera un alt document fara sa achite contravaloarea acestuia.
Serviciile de curierat rapid pentru livrarea permisului de conducere si a certificatului de inmatriculare vor fi efectuate de catre Compania Nationala Posta Romana. Aplicarea masurii de livrare a documentelor prin servicii de curierat la domiciliul titularului vine ca urmarea a aplicarii de catre tara noastra a directivelor comunitare europene.
Sursa: Ioana Osan