Organizată de ADFABER și sponsorizată de BOSCH Romania, competiția s-a adresat liceenilor pasionați de robotică, încurajându-i să aducă soluții unei probleme de actualitate – crearea unui mediu de lucru smart acasă.
Zeci de echipe formate din doi elevi și un profesor coordonator au creat soluții inedite pe tema Smart Home Office cu ajutorul kit-urilor de robotică Arduino. Juriul competiției a analizat cu atenție fiecare proiect înscris și le-a desemnat pe cele câștigătoare în funcție de complexitate și creativitate.
Echipele câștigătoare ne vorbesc despre proiectele lor și despre participarea în cadrul competiției, în materialul video de mai jos:
Cel mai apreciat proiect de către juriu este Smart House – Pandemic Edition realizat de Marcus Bogdan și Szilagyi David, alături de prof. coordonator Moise Rodica, de la Liceul Teoretic German „Johann Ettinger”, Satu Mare.
”Chiar dacă în viitor automatizăm tot mai multe funcții și poziții, programatorul va fi greu de schimbat printr-un robot. Dacă înveți programare, deschizi orice site, orice aplicație și poți să-ți imaginezi cum funcționează. Asta este cea mai mare realizare pe care am avut-o eu după ce am învățat programare.” a spus Szilagyi David.
Un alt proiect foarte apreciat de juriu este AndreBogBot, realizat de doi elevi de la Colegiul Național „Gheorghe Lazăr” din București. Clasat pe locul al doilea, proiectul a fost realizat de Ioniță Andreea și Dobrinoiu Bogdan-Mihai, sub coordonarea prof. Popa Simona Mihaela.
”Proiectul nostru a fost inclusiv despre ceea ce ne-ar plăcea nouă să avem în timpul acestei perioade, pentru că și noi stăm acasă la birou full-time și am vrut să găsim ceva care să ne ajute și pe noi să ne organizăm timpul.” – Ioniță Andreea, echipa AndreBogBot
Home Office 3000 este proiectul care a ocupat locul al treilea, fiind realizat de Giurgi Bogdan Vasile și Pontoș Silviu Andrei, sub coordonarea prof. Andrea Burcuș, de la Colegiul Național ”Dragoș Vodă” Sighetu-Marmației, Maramureș.
”Sunt de părere că este bine ca toată lumea să învețe programare, pentru că le oferă o libertate”, a declarat Pontoș Silviu.
Felicitări tuturor participanților pentru implicarea și creativitatea de care au dat dovadă, dar mai ales pentru interesul acordat față de tehnologie și programare!
Anual, prin proiectele și competițiile organizate alături de partenerii noștri, alegem să susținem tinerii români, să-i încurajăm să devină adevărați profesioniști sau lideri în domeniul IT și să contribuie la schimbarea în bine a României.
Informaţii furnizate de ADFABER