De anul acesta elevii sunt încurajați să spună ce cred despre profesorii lor și despre materiile predate. Totul va fi trecut într-o fișă pe care Ministerul Educației a reușit să o pună la punct. Chestionarul va fi completat opțional la sfârșitul fiecărui semestru, după încheierea mediilor. Profesorii atrag atenția că răspunsurile nu reprezintă o evaluare a activității lor.
„Profesorul îmi explică clar materia” sau „Mă simt în siguranţă şi confortabil la această oră.” Sunt două dintre cele 16 afirmații din fișa pe care elevii o vor putea completa semestrial. Pentru fiecare vor acorda un punctaj de la 1 la 5. Inițiativa apare în statutul elevului încă din 2016, însă puține școli au și aplicat-o, în lipsa unor reguli stabilite de Ministerul Educației.
Fișa nu va conține numele școlarului care o completează. Cadrele didactice spun că de fapt nu este vorba despre o evaluare făcută de elevi.
Pentru Ministerul Educației, beneficiile sunt clare.
Este un exercițiu bun spun experții în educație, dar cu o condiție: profesorii să audă bine ce spun copiii acolo și să își extragă mesajele care să-i ajute să-și îmbunătățească interacțiunea cu copiii, iar copiii să dea feedback cu bună credință.
Primele fişe de feedback semestrial vor putea fi completate chiar la sfârșitul acestui an școlar. Răspunsurile vor fi centralizate la nivelul școlii, iar profesorii le vor analiza împreună cu elevii la începutul fiecărui semestru.