Lipsa manualelor a fost reclamata la inspectoratul scolar in repetate randuri. Vina a fost data de fiecare data pe edituri si pe ministerul educatiei care nu a facut corespunzator repartizarea pe judete si institutii de invatamant. Problema nu a fost rezolvata, astfel incat luni, 12 februarie, la inceperea trimestrului al doilea, elevii maramureseni au inceput sa invete in aceleasi conditii.
“Manualele sunt o problema in special in unitatile scolare din mediul rural, unde de multe ori exista doar trei carti de studiu la 10 – 15 elevi. Pe langa ca exista un minus la numarul de manuale si cele existente prezinta probleme. Foarte multe dintre ele sunt depasite moral. Sunt vechi de cativa ani, le lipsesc pagini, iar uneori nu se mai aliniaza la noile cerinte. Sunt expirate cu alte cuvinte”, a declarat liderul Sindicatului Liber din Invatamant Maramures, Liviu Marian Pop.
Problema manualelor exista chiar si in unele unitati de invatamant prestigioase din Baia Mare, cum ar fi Colegiul National ”Mihai Eminescu”. Elevii din clasele bilingve au fost nevoiti sa isi cumpere singuri carti cu toate ca invatamantul ar trebui sa fie, conform legii, gratuit. “Ai mei au dat milioane pe manuale. Pe langa asta mi s-au cerut dictionare si tot felul de chestii suplimentare. Cand a inceput anul, cred ca am avut o gaura de vreo cinci milioane numai pentru asta”, a marturisit o eleva din aceasta institutie.
Dascalii au aratat ca sunt pusi intre ciocan si nicovala si ca adesea parintii le reproseaza ca solicita elevilor sa invete dupa manuale noi. “Demersurile pe care le-am facut la inspectoratul scolar nu au dat roade. Deja e tarziu, dar nu putem sta fara sa facem nimic. Vom intocmi o scrisoare catre prefectura judetului prin care ii vom cere reprezentantului guvernului in teritoriu sa ia pozitie. Nu cu mult timp in urma, prefectul Gyongyike Bondi a cerut explicatii despre situatia manualelor si s-a promis ca se rezolva”, a mai aratat Pop, revoltat ca problema a fost lasata in aer desi a trecut aproape jumatate de an de la inceperea scolii.
Sursa: Larisa Tivadar