Lenovo este pe cale de a deveni principalul producator PC pe piata europeana, potrivit unui raport Gartner. In ciuda faptului ca vanzarile PC la nivel mondial au scazut cu 8,6% in cel de-al treilea trimestru al anului, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, Lenovo a reusit sa sustina o crestere de 2,8% la nivel mondial – mai mult decat orice alt producator PC, informeaza smartnews.ro.
Gartner estimeaza ca Lenovo a vandut 14.154.355 unitati in cel de-al treilea trimestru al anului 2013, devenind astfel principalul producator PC pe piata mondiala.
Lenovo s-a extins in mai multe zone ale pietei, inclusiv in ceea ce priveste produsele server si tehnologia smartphone. Vanzarile din Europa, Orientul Mijlociu si Africa in cel de-al treilea trimestru al acestui an au crescut cu 18,6% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2012.
Desi cresterea Lenovo a incetinit in ultima perioada, Ranjit Atwal, analist in cadrul Gartner, a apreciat ca concentrarea companiei asupra sectorului business alimenteaza o crestere sustinuta. Atwal a declarat ca Lenovo ar putea dori sa isi extinda in continuare prezenta, patrunzand pe pietele de consum si a precizat ca acest lucru, impreuna cu implicarea Lenovo in sectorul business, este parte a strategiei sale de a castiga cota de piata.
In ciuda succesului la nivel mondial si a cresterii prezentei in Europa, Lenovo a pierdut in favoarea HP, Dell si Apple pe piata din SUA. Potrivit celui mai recent raport Gartner privind cota pe piata PC in cel de-al treilea trimestru, Dell, Lenovo si HP au fost singurele companii care au inregistrat o crestere fata de aceeasi perioada de referinta a anului trecut.
Lansarea Windows 8.1 ar putea ajuta producatorii PC sa vanda mai multe dispozitive catre companii. Noul sistem de operare include o serie de functii corporate-friendy, cum ar fi butonul Start, care a lipsit din versiunea originala, optimizata pentru tablete, a Windows 8.
Pentru mai multe informatii accesati smartnews.ro
Sursa: Revista presei