Traficul feroviar de marfuri si de pasageri pe sub Canalul Manecii va fi restabilit complet luni, chiar daca unele intarzieri sunt prevazute dupa notabilele perturbari ale acestuia care au avut loc de-a lungul intregului weekend in tunelul care leaga Anglia de continent.
‘Eurostar prevede sa-si reia serviciul complet de luni si cere calatorilor interesati sa se prezinte la gara normal. Tunelul, nefiind in intregime operational, unele intarzieri de pana la 30 de minute sunt inca posibile’, a explicat duminica compania feroviara intr-un comunicat citat de AFP.
‘Tunelul nu va fi reparat in intregime maine, dar vor exista parti care vor fi reparate si vor exista mai multe facilitati de a circula prin tunel, ceea ce ne va permite sa avem un serviciu normal’, a declarat, la randul sau, directorul general al Eurostar, Nicolas Petrovic.
Compania, care considera ca este in masura sa-si serveasca pasagerii de o parte si de alta a Canalului, dupa o inchidere de peste 12 ore sambata datorata unui inceput de incendiu, a fost constransa sa-si anuleze duminica 11 trenuri intre Londra, Bruxelles si Paris, incidentul fiind in curs de reglementare, potrivit site-ului internet al Eurotunelului.
Astepteptarea pentru pasageri era evaluata la circa trei ore in cele doua sensuri pe legatura Calais-Folkestone, potrivit companiei.
Aceasta ceruse pasagerilor sa nu se prezinte in gara daca nu aveau rezervare pentru ziua de duminica, iar cei care nu putusera sa calatoreasca sambata erau invitati sa faca mai degraba demersuri prin telefon in vederea unei schimbari a orei calatoriei sau a rambursarii banilor pentru bilet.
Aceste noi perturbari au fost provocate de o problema la sistemul electric al retelei de contacte, obligand Eurotunelul sa inchida instalatia pentru inca doua ore duminica.
‘Eurotunelul a avut un alt incident la infrastructuri, un incident tehnic de electricitate la o retea de contacte spre ora 10 dimineata si a inchis cele doua tuneluri de la ora 10:00 pana la pranz’, a explicat Petrovic pentru AFP.
De fapt, circulatia nu a mai fost reluata decat dupa cateva ore, la 02h42 GMT pentru plecarea din Marea Britanie si la 04h30 pentru plecarea din Franta.
Toata dupa-amiaza de sambata si o buna parte din noaptea spre duminica, tunelul a ramas inchis, dupa un inceput de incendiu, stins rapid, dar care a paralizat toata circulatia din cauza unei importante cantitati de fum.
In timp ce 400 de trenuri — si de zece ori mai multe camioane — utilizeaza tunelul in fiecare zi in cele doua sensuri, numerosi pasageri au ramas pe peron de o parte si de alta a Manecii, unii dintre ei fiind constransi sa-si petreaca noaptea la hotel.
Eurostar a estimat la ‘mai multe mii’ numarul clientilor sai afectati de situatie, fara insa sa precizeze daca rame suplimentare au fost puse in circulatie pentru a le facilita voiajul.
Compania a evocat abia duminica dimineata trenuri ‘foarte incarcate’ si o disponibilitate ‘limitata’ pe site-ul sau internet, asigurand ca ea va face tot posibilul pentru a-i transporta pe pasagerii care trebuiau sa calatoreasca sambata, dar de preferinta cu trenuri plecand ‘dupa 13h00 GMT duminica’.
Conducerea Eurotunelului incearca sa evalueze pagubele provocate de incendiul din ajun: experti sunt in continuare prezenti in tunelul nordic sub care naveta avariata ramasese blocata.
Sursa: Agerpres