Cea mai mare opera semnata de Pablo Picasso – o pictura pe o cortina – va fi expusa dupa aproape o jumatate de secol de cand Victoria&Albert Museum din Londra a achizitionat-o, desi nu dispunea atunci de suficient spatiu pentru a o prezenta publicului, informeaza timesonline.co.uk.
O cortina pictata de Pablo Picasso, cu dimensiunea de 10 metri x 10 metri, va ocupa locul central in cadrul unei expozitii ce va fi vernisata la toamna, dedicata lui Serghei Diaghilev, impresarul companiei Les Ballets Russes, cel care a reusit sa transforme baletul intr-una dintre cele mai dinamice forme de arta la inceputul secolului XX.
Picasso a devenit membru al companiei de balet conduse de Diaghilev in timpul Primului Razboi Mondial si a creat decorurile pentru noua dintre spectacolele acesteia.
Picasso nu a fost singurul artist de renume care a colaborat cu Diaghilev, printre acestia numarandu-se si artisti de geniu precum Vaslav Nijinski, Igor Stravinsky, Coco Chanel si Henri Matisse, ale caror lucrari vor fi expuse in cadrul viitoarei expozitii de la Victoria&Albert Museum.
Spectacolul de balet „Le Train Blue”, inspirat din lumea modei, a avut premiera la Paris, in 1924. Costumele au fost create de Coco Chanel, libretul de Jean Cocteau, coreografia de Bronislava Nijinska, sora lui Vaslav Nijinski, iar imensa cortina de pe scena a fost creata de Picasso.
Cortina contine o reproducere la scara supradimensionata a tabloului „Deux Femmes Courant”, pictat de Picasso in 1924 si care prezinta doua femei supraponderale alergand pe o plaja. Artistii companiei ruse au reprodus tabloul pe cortina teatrului, iar artistul a fost atat de incant de rezultat, incat a semnat in partea de jos a tesaturii si a scris o dedicatie pentru Diaghilev.
In 1968, cand compania Daghilev si-a incetat activitatea, asociatia Friends of the National Museum for the Performing Arts din Marea Britanie a cumparat aceasta cortina pentru suma de 69.000 de lire sterline (76.600 de euro) de la Tony Diamantidi, presedintele Diaghilev and De Basil Ballets Foundation.
Sursa: Mediafax