Marea finala a Ligii profesioniste de fotbal american (NFL) – Super Bowl – a demonstrat inca o data ca este cel mai mare eveniment televizat al anului in Statele Unite, reusind sa stabileasca un record de audienta inclusiv pe reteaua de socializare Twitter, unde a generat 28,4 milioane de mesaje, conform grupului de consultanta Nielsen.
Asteptarile erau maxime si, potrivit unui studiu al firmei de monitorizare Sentisis, citat de agentia EFE, evenimentul a generat 36 milioane de „tweet”-uri intre 29 ianuarie si 1 februarie, ziua meciului de la Glendale (Arizona). Cea de-a 49-a editie a Super Bowl a inregistrat cifre spectaculoase atat in ceea ce priveste numarul de telespectatori (114,4 milioane in SUA, conform Nielsen), al comentariilor de pe retelele de socializare, cat si in ceea ce priveste tarifele pentru spoturile publicitare din timpul jocului, care au ajuns sa coste pana la 4,5 milioane dolari pentru 30 de secunde.
In ceea ce priveste cuvintele-cheie („hashtag”) cele mai utilizate in retelele de socializare, prima pozitia este ocupata de ce oficiala a NFL, #SB49, cu 20 de mentionari pe secunda in ziua partidei, urmata de #SuperBowl (19 mentionari pe secunda) si #SuperBowlXLIX, utilizat de fani de 8 ori pe secunda.
De asemenea, au fost mentionate deseori etichetele celor doua finaliste, #Seahawks, care a generat in total 243.306 mentionari si #Patriots — 225.218.
New England Patriots a castigat cea de-a 49-a editie a Super Bowl-ului, invingand cu 28-24 formatia Seattle Seahawks, in finala gazduita de stadionul Universitatii Phoenix din Glendale (Arizona).
Sursa: Agerpres