Copilotul avionului Airbus A320 cazut recent in Alpii francezi, Andreas Lubitz, suspectat ca a prabusit aparatul intentionat, suferise o grava depresie in urma cu sase ani si era de atunci sub supraveghere medicala periodica, releva vineri cotidianul german Bild, care citeaza documente oficiale, potrivit AFP.
Copilotul a traversat ”un episod depresiv greu” in 2009 si a urmat un tratament psihiatric, sustine publicatia germana, care a consultat documente ale Autoritatii germane de supraveghere a transportului aerian (Luftfahrtbundesamt — LBA).
Ulterior, Lubitz s-a aflat sub tratament ”medical special si periodic”, adauga Bild, precizand ca aceste informatii au fost transmise LBA de catre Lufthansa, compania-mama a Germanwings.
Patronul companiei Lufthansa, Carsten Spohr, a indicat joi ca Andreas Lubitz isi intrerupsese ”pentru un anumit timp” cursurile de pilotaj incepute in anul 2008, fara a oferi alte explicatii. Ulterior, pregatirea a fost reluata, iar Andreas Lubitz a inceput sa zboare pe modelui Airbus A320 in anul 2013.
Documentele LBA vor fi consultate vineri (27 martie) si de un psiholog, adauga Bild.
Copilotul Andreas Lubitz, care se afla singur in cockpit, se pare ca a prabusit avionul intentionat, a declarat joi procurorul francez implicat in dosarul accidentului avionului Airbus A320 soldat cu moartea a 150 de persoane, printre care cei sase membri ai echipajului.
Aceste informatii au rezultat in urma ascultarii inregistrarilor de pe cutia neagra ce stocheaza discutiile din cabina de pilotaj. Potrivit procurorului francez Brice Robin, in primele 20 de minute ale inregistrarii se aude ‘un schimb de replici amicale si chiar amuzante’ intre pilot si copilot. Apoi, comandantul pregateste briefingul de dinaintea aterizarii la Dusseldorf, in timp ce copilotul raspunde ‘laconic’. Ulterior, comandantul ii cere copilotului sa preia comanda aparatului si se aude zgomotul unui scaun care este dat inapoi.
Dupa iesirea din cockpit a comandantului de zbor, ‘copilotul a ramas singur la comenzi’ si, in mod ‘deliberat’, ‘a manipulat butoanele care actioneaza coborarea aparatului’, a declarat procurorul Brice Robin in cadrul unei conferinte de presa. ‘Copilotul a refuzat sa deschida usa pentru a-i permite comandantului sa revina in cockpit’, chiar daca acesta batea in usa ‘violent’, a spus el.
Comandantul este auzit de mai multe ori cerand sa i se deschida usa, dar copilotul nu raspunde, a explicat procurorul Brice Robin.
Sursa: Agerpres