Folosirea „LOL”, acronimul pentru „laugh out loud”, este in scadere accelerata pe Facebook, locul acestei expresii fiind luat de termenul „haha” si de emoticoane, potrivit unui studiu despre exprimarea online a veseliei, realizat de aceasta platforma de socializare si citat de telegraph.co.uk.
Inspirat dintr-un articol din publicatia The New Yorker, intitulat „Hahaha vs Hehehe”, reteaua de socializare Facebook a realizat acest studiu pentru a vedea modul in care s-au schimbat tiparele in privinta veseliei online.
Studiul i-a vizat pe utilizatorii americani ai platformei de socializare si a analizat textele publicate pe Facebook in ultima saptamana din luna mai. Potrivit acestei cercetari, rasul este destul de comun in mediul online: 15% dintre utilizatorii retelei de socializare si-au exprimat veselia intr-un comentariu publicat in saptamana analizata.
Totodata, potrivit respectivului studiu, cea mai comuna modalitate de exprimare a rasului pe platforma de socializare este „haha” (51,4%), urmata de emoticoane variate (33,7%) si de „hehe” (13,1%). „LOL” este folosit in doar 1,9% dintre mesajele publicate. Acest studiu a analizat „postarile” de pe Facebook si nu a inclus conversatiile dintre utilizatori, in care este mult mai probabil ca internautii sa isi exprime frecvent veselia, conform dailymail.co.uk.
Potrivit aceluiasi studiu, barbatii si femeile folosesc modalitati diferite pentru a-si exprima online amuzamentul. Astfel, barbatii tind sa foloseasca mai mult „haha” si „hehe”, in timp ce femeile prefera emoticoanele.
De asemenea, adolescentii folosesc mai mult emoticoane, in timp ce tinerii de pana in 29 de ani folosesc mai mult „LOL”. Facebook este cea mai mare retea de socializare din lume, avand 1,49 de miliarde de utilizatori activi in fiecare luna.
Sursa: Mediafax