Romanii cu stare aleg dintre cele mai extravagante destinatii pentru a participa la competitiile sportive internationale, existand atat fani ai Simonei Halep la turneele WTA din intreaga lume, dar si impatimiti ai boxului care cheltuiesc 5.000 de dolari doar pentru un bilet la meci.
Solicitarile pentru sejururi la competitiile sportive sunt in crestere in ultimii ani, romanii alegand sa mearga fie la finala Ligii Campionilor, care a avut loc la Berlin, fie la Marele Premiu de Formula 1 al Chinei sau finala Cupei Mondiale din Brazilia. „De la an la an solicitarile la evenimente sportive majore in tara sau in lume au crescut. Oamenii ocupati se recompenseaza cu experiente sportive alaturi de familie, prieteni sau parteneri de afaceri. Cele mai recente solicitari au fost pentru Finala UEFA Champions League de la Berlin, pentru turneul de la Rolland Garros, pentru Copa del Rey din Barcelona. Avem clienti care prefera Formula 1. Mergeau, de exemplu, la Monaco, dar le-am propus ceva mai exotic – Shanghai Grand Prix si le-a placut foarte mult. A fost o experienta completata si de aspectele culturale si gastronomice”, a explicat Carmen Voicu, managing partner la compania de asistenta personalizata Consiergo.
In ultimul an, segmentul turistilor romani care solicita si rezerva servicii la evenimentele sportive de notorietate a inregistrat o crestere de 15 la suta, conform unei analize a agentiei de turism Mareea. Pachetele turistice contin servicii variate care includ de cele mai multe ori transport, transferuri, cazare si furnizarea biletelor la meciul dorit. Profilul preponderent al turistilor de acest tip este cel al tinerilor activi si ocupati.
„Din analiza efectuata, cresterea inregistrata de agentie pe acest segment de clienti este datorata in cea mai mare masura fenomenului Simona Halep. Pornind de la aceasta jucatoare de tenis cu rezultate senzationale si cu foarte multi fani, turneele de acest tip precum Wimbledon sau Cupa Davis atrag un numar din ce in ce mai mare de turisti”, spune Marius Usturoiu, proprietarul Mareea. Exista insa si companii care platesc angajatilor sau partenerilor de afaceri, drept recompensa, sejururi turistice cu ocazia unui eveniment sportiv.
”Noi suntem pozitionati pe segmentul clientilor cu venituri medii si mari, un segment care merge si la evenimente sportive – de la campionate europene sau mondiale de fotbal, la turnee celebre de tenis. In majoritatea cazurilor sunt cereri individuale, iar atunci cand sunt evenimente de anvergura mari exista grupuri mai mari. Mai sunt si oameni care vor, de exemplu, sa vada doar deschiderea Jocurilor Olimpice, fara a participa la competitii, si companii care doresc sa-si duca angajatii sau partenerii de afaceri la cate un eveniment important, cum ar fi o finala de Liga Campionilor sau un meci Barcelona-Real Madrid. Este ca un bonus oferit angajatilor si aici am avut cereri de grupuri”, afirma, la randul sau, directorul executiv al agentiei Perfect Tour, Sorin Vaduvoiu.
Mai dificil sunt de obtinut biletele de intrare cand clientii se decid ca vor sa vada ”pe viu” o competitie sportiva in momentul in care s-au vandut toate tichetele, pretul acestora crescand atunci considerabil.
„Vin solicitari cand biletele sunt deja «sold-out» si aici intervine expertiza noastra in a oferi acces la aceste competitii la preturi corecte. Fiind sold-out, sunt mai greu de gasit. Noi avem avantajul ca lucram direct cu cluburile si cu mari firme de ticketing sportiv. In al doilea rand, ceea ce doresc clientii este greu de incadrat intr-un pachet standard, de exemplu. Fiecare client doreste alta categorie, de la loje la VIP Hospitality la categoria I. Cand clientul iti solicita o loja la Chelsea – Galatasaray, si nici macar clubul Galatasaray nu ii poate rezolva cererea, desi este membru, iar noi reusim, este o mare satisfactie. In ceea ce priveste boxul, o sa va dau un exemplu recent – am facut fericit un client care a participat la meciul secolului, intre Manny Pacquiao si Floyd Mayweather, desi a solicitat bilet cu numai cu o luna inainte, cand practic nu mai exista niciun bilet nevandut”,
a explicat Carmen Voicu.
Pentru „meciul secolului”, asa cum a fost denumit cel mai mediatizat eveniment sportiv din ultimul an, un roman a scos din buzunar, doar pentru biletul de intrare, 5.000 de dolari: „Las Vegas nu este chiar o destinatie extravaganta, dar a fost cea mai mare provocare a noastra. Am scanat toate canalele noastre, de la boxeri romani care ne sunt apropiati la impresari si mari firme de ticketing. Si in cele din urma am reusit sa obtinem biletul solicitat si sa ii oferim clientului doua variante de acces: un bilet la meci la pretul de 5.000 dolari si unul la pretul de 10.000 de dolari. Preturile erau atat de diferite, pentru ca si categoriile erau diferite. Clientul a ales prima varianta. La acest pret s-au adaugat hotelul, transportul, si activitatile de acolo pentru o saptamana”. Au existat insa si romani care au vazut ”pe viu” finala Cupei Mondiale de la Rio, pretul pentru un sejur in Brazilia platit de o companie romaneasca a fost de 10.000 de euro, fara biletul de intrare la partida.
„Noi am avut o companie care a platit pentru cativa invitati la finala Cupei Mondiale de Fotbal din Brazilia. Am reusit sa vindem sase pachete de ospitalitate VIP la finala. Ma rog, nu acesta e scopul nostru pentru ca ele sunt foarte scumpe si adaosul este mic. Mai greu este sa faci rost de aceste bilete, trebuie sa gasesti un broker de bilete, insa cu efort se pot obtine. Compania respectiva a platit pentru cele sase pachete, cate 10.000 de euro pe pachet, bilet de avion, cazare, transferuri si hotelul. In perioada respectiva la Rio preturile au fost la maximum. Exista o crestere pentru turismul sportiv pentru ca s-a schimbat si comportamentul clientului, asociaza un city-break cu un eveniment sportiv sau cultural”, afirma Sorin Vaduvoiu.
Intrebata daca performantele Simonei Halep din ultima perioada au influentat cresterea numarului de cereri de bilete pentru turneele WTA, Carmen Voicu a spus ca din vara anului trecut si pana acum solicitarile pentru turneele de tenis s-au triplat, la acest moment existand un interes foarte mare pentru tenis. Potrivit sursei citate, a fost organizata chiar o excursie pentru un grup de clienti la Dubai, in februarie, in perioada in care se desfasura si turneul de tenis, pe care, de altfel, Simona Halep l-a castigat. Recent, au fost solicitari pentru turneul de la Madrid, dar si pentru Roland Garros si pentru Wimbledon. Se intampla insa ca si unii dintre marii sportivi romani sa aleaga sa fie clientii companiei de asistenta personalizata.
„Avem cativa clienti din lumea sportului, dar contractele noastre sunt confidentiale, deci nu le putem aminti numele. Avem din fotbal mai multi, din tenis cateva nume mari si din box. De altfel, una dintre cele mai frumoase experiente pe care le-am avut cu copiii este legata de un client din lumea sportului. Clientul nostru, un fost mare fotbalist, ne-a contactat intr-o seara cu rugamintea de a-i obtine un costum de conserva pentru copilul lui, care avea in dimineata urmatoare un rol important in spectacolul de teatru al scolii. Evident, copilul uitase ca are nevoie de costum si pentru ca era ceva cu totul original, am confectionat pentru clientul nostru un astfel de costum, care, in final, a fost si premiat”, a mai spus Carmen Voicu, managing partner la compania de asistenta personalizata Consiergo.
Referitor la modalitatea prin care i-a venit aceasta idee de afacere, Voicu a precizat ca s-a inspirat din acest tip de servicii din Elvetia.
Sursa: Mediafax