O parte dintre maramureseni isi vor primi cu o intarziere de aproape doua saptamani facturile la gaz. Oficialii societatii E.ON Energie Romania au aratat ca decalajul emiterii facturilor a aparut din cauza ca autoritatile locale nu au transmis la timp bazele de date cu persoanele care beneficiaza de ajutoare de incalzire.
Procesul de emitere a facturilor de gaze naturale a fost decalat. Astfel, o parte dintre maramureseni isi vor primi facturile in luna decembrie, cu o intarziere de aproape doua saptamani. Oficialii societatii E.On Energie Romania au precizat ca va exista aceasta intarziere, deoarece „autoritatile locale nu au transmis la timp bazele de date cu persoanele care beneficiaza de ajutoare de incalzire si cuantumul acestora”.
In acest context, compania va reemite facturile care vor contine si ajutorul de incalzire, facturile initiale urmand sa fie anulate. Responsabilii E.On Energie au mentionat ca decalajul in emiterea facturilor nu va influenta in niciun fel termenele de plata ale acestora, scadenta la plata a facturii pentru consumatorii casnici fiind 30 de zile de la data emiterii.
In plus, pe langa cele 30 de zile, consumatorii mai beneficiaza si de o perioada de gratie de 15 zile de la data scadentei facturii in care pot sa plateasca fara percepere de penalitati.
Deja la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Maramures s-au inregistrat reclamatii din partea consumatorilor care au sesizat intarzieri la factura de gaz, dar si la factura de energie electrica.
Sursa: Camelia Tocaci