Autoritatea Nationala pentru Turism (ANT) va aloca in acest an aproape 8 milioane euro din fonduri europene pentru publicitatea outdoor si pentru participarea la targurile de turism din afara tarii, sumele bugetate de Guvern in acelasi scop insumand 110.000 euro.
„Sumele alocate din bugetul de stat pentru promovarea turismului in 2015 se ridica la 508.000 lei. De asemenea, mai sunt alocati din fonduri europene aproximativ 4 milioane de euro pentru achizitionarea si planificarea serviciilor de publicitate outdoor pentru implementarea planurilor operationale anuale de marketing pentru brandul turistic national”, potrivit datelor transmise de ANT.
De asemenea, Autoritatea Nationala de Turism si-a planificat sa participe in acest an la 45 de manifestari expozitionale, iar jumatate dintre acestea au avut deja loc.
„In contextul in care participarea la targurile de turism sus-mentionate va fi finantata, cu precadere, din fonduri europene nerambursabile, suma bugetata a fost de 18 milioane lei fara TVA (conform estimarilor noastre, o parte din acesti bani nu vor fi cheltuiti, suma exacta putand fi stabilita la sfarsitul lui 2015)”, arata reprezentantii ANT.
In plus, ANT intentioneaza sa deschida in acest an o noua reprezentanta de promovare turistica la Beijing, a carei functionare necesita fonduri de 50.000 de euro in 2015.
In structura autoritatii functioneaza noua reprezentante de promovare turistica in strainatate, in Austria, Franta, Italia, Germania, Marea Britanie, Polonia, Rusia, Spania si SUA.
„Concluziile cercetarilor de piata care au precedat lansarea brandului de turism al Romaniei au evidentiat cele mai competitive 6 produse turistice ale Romaniei: circuitele culturale, turismul in natura, turismul rural, pachetele tip city break, turismul activ si de aventura, turismul balnear si wellness. In acelasi context s-a stabilit ca principalele avantaje competitive ale Romaniei sunt natura si peisajele neatinse (lantul Carpatilor, Delta Dunarii), unicitatea patrimoniului cultural (site-urile inscrise in patrimoniul UNESCO), precum si autenticitatea culturii si a stilului de viata”, spun reprezentantii ANT.
Oficialii Autoritatii Nationale pentru Turism precizeaza ca institutia isi concentreaza, pe termen scurt si mediu, eforturile de promovare catre pietele prioritare si de oportunitate stabilite in functie de numarul de turisti sositi in Romania (din Germania, Franta, Italia, SUA, Austria, Marea Britanie/Irlanda, Rusia, Ungaria, Republica Moldova, Israel, Orientul Mijlociu), fara a exclude insa acordarea unui sprijin punctual pentru alte proiecte de interes in afara Europei.
Reprezentantii ANT mentioneaza totodata ca nu exista, in prezent, negocieri cu vreun post de televiziune din tara sau strainatate in vederea promovarii Romaniei din punct de vedere turistic. In perioada 2013-2015, impreuna cu Travel Channel si National Geografic au fost realizate si difuzate documentare in Germania, Franta, Italia, Marea Britanie, Rusia si Spania, Polonia, Abu Dhabi si India, in vederea promovarii destinatiilor turistice romanesti.
In ceea ce priveste lansarea voucherelor de vacanta, conducerea ANT subiniaza ca deblocarea acestui proiect este foarte importanta atat pentru angajatori, cat mai ales pentru angajati si pentru industria turistica in general.
„Potrivit calculelor ANT, daca macar 10% din 5,3 milioane de angajati si 600.000 de functionari publici ar putea beneficia de cel putin jumatate (3.000 lei) din plafonul stabilit de 6.000 de lei pentru aceste vouchere, ar insemna 400 milioane euro infuzie de capital in industria turistica locala. Important de amintit este de asemenea faptul ca voucherele de vacanta vor putea fi folosite doar pe teritoriul Romaniei, in unitatile turistice autorizate de catre ANT”, spun oficialii autoritatii.
Odata cu lansarea sezonului estival, in perioada 23 aprilie – 15 iunie 2015 autoritatile au participat la actiuni de verificare a structurilor de primire turistice cu functiuni de cazare, alimentatie publica si agentii de turism din judetul Constanta. Au avut loc 70 de actiuni de control, fiind verificate 134 de structuri de primire turistica, din care 75 de cazare si 59 unitati de alimentatie publica. Au fost aplicate 18 sanctiuni contraventionale in valoare de 740.000 lei, 40 de avertismente si au fost retrase 9 certificate de clasificare. Conform planului de control aprobat de conducerea institutiei se vor efectua actiuni de control pe toata perioada sezonului estival atat in tara cat si pe litoral.
Sursa: Mediafax