Guvernul a aprobat joi, printr-o hotărâre, extinderea Sistemului Naţional Electronic de Plată, operabil de pe ghiseul.ro, pentru a introduce posibilitatea de plată a obligaţiilor datorate bugetului general consolidat şi pentru persoanele juridice şi alte entităţi fără personalitate juridică.
Potrivit unui comunicat al Guvernului, prin extinderea acestui portal, persoanele juridice vor putea plăti, pe lângă taxe şi impozite către bugetul de stat, şi alte obligaţii datorate altor instituţii publice (de exemplu, amenzi, tarife), dacă acea entitate este înrolată în Sistemul Naţional Electronic de Plată (SNEP).
„Prin reglementarea introducerii posibilităţii persoanelor juridice de a-şi plăti obligaţiile către buget prin intermediul ghişeului virtual de plăţi, mediul de afaceri va beneficia de aceleaşi avantaje pe care SNEP le oferă cetăţenilor. Principalul impact al acestei măsuri este transformarea digitală a relaţiei dintre cetăţeni, mediul de afaceri, mediul ONG şi instituţii publice, pe de o altă parte, iar pe de altă parte, reducerea sau eliminarea timpului de aşteptare pentru plata serviciilor publice, facilitarea comunicării dintre sectorul public şi cel privat, precum şi creşterea calităţii serviciilor oferte de entităţile din sectorul public”, se arată în comunicat.
Sursa citată menţionează că utilizatorii instituţii publice care nu deţin sisteme electronice de gestionare a obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat vor avea posibilitatea de a efectua plăţi cu completarea individuală, manuală, a sumei şi tipului de tranzacţie.
„Comisioanele percepute de furnizorii de servicii pentru operaţiunile de tranzacţionare online aferente încasării obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat prin intermediul SNEP nu vor depăşi tarifele maximale aprobate prin decizie emisă de Autoritatea pentru Digitalizarea României. În cazul tranzacţiilor cu cardul, comisionul perceput de instituţia de credit care acceptă plata este de maximum 1% din valoarea tranzacţiei, dar nu mai mare de 30 de lei”, conform comunicatului.
Totodată, se precizează că Sistemul Naţional Electronic de Plată este administrat de către Autoritatea pentru Digitalizarea României, care va asigura corelarea evoluţiei tehnice a SNEP cu sistemele informatice ale altor autorităţi publice implicate în acest proces şi va monitoriza implementarea mijloacelor de plată.
„Normele metodologice, precum şi normele tehnice privind Sistemul naţional electronic de plată online a obligaţiilor fiscale se stabilesc în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei Hotărâri”, se mai menţionează în comunicat. AGERPRES