Un proiect de act normativ aflat în dezbatere publică ar putea schimba regulile prin care autoritățile fiscale vor comunica documentele pe care le emit contribuabililor.
Actele administrativ-fiscale vor putea fi comunicate inclusiv de către angajații Fiscului la domiciliul fiscal. În cazul refuzului ori dacă nu este găsit nimeni la domiciliu, pe ușă va fi pusă o înștiințare.
Se dorește introducerea unei noi modalități pentru comunicarea actelor administrativ-fiscale către firme și persoanele fizice, iar aceasta este una dintre propunerile incluse într-un proiect de ordonanță a Guvernului.
„Prin excepție (…), organul fiscal competent poate decide comunicarea actului administrativ fiscal emis pe suport hârtie, prin remiterea, sub semnătură, la domiciliul fiscal al contribuabilului/plătitorului ori împuternicitului sau curatorului acestuia, prin angajații poprii ai organului fiscal”, scrie în propunerea de act normativ.
În caz de refuz sau dacă nu este găsit nimeni la adresa de comunicare, se va afișa pe ușă o înștiințare. Dacă se refuză, comunicarea actului administrativ-fiscal va fi considerată ca fiind făcută. În cazul în care nu se găsește nimeni la domiciliul fiscal, contribuabilul va avea un termen de 15 zile de la afișare pentru a se prezenta la Fisc, pentru comunicarea documentului.
Sursa: aici.