Ferrari a dominat calificările de la Suzuka, însă Mercedes a proftiat la maxim de greșelile Scuderiei pentru a-și adjudeca victoria prin Valtteri Bottas și, de asemenea, pentru a cuceri matematic un nou titlu mondial la constructori cu patru curse înainte de finalul sezonului.
Sebastian Vettel a anticipat startul, însă a realizat imediat greșeala comisă, s-a oprit și a reluat apoi procedura obișnuită. Valtteri Bottas a profitat însă de eroarea pilotul Ferrari și l-a depășit cu mare ușurință la stingerea luminilor roșii. În plus, finlandezul l-a depășit rapid și pe Charles Leclerc, care a avut de asemenea un start ratat.
Din spatele lor, Max Verstappen a plecat la rândul său excelent de pe locul cinci și trecuse de Leclerc, însă monegascul l-a acroșat în primul viraj, iar pilotul Red Bull a coborât astfel în spatele plutonului. La rândul său, pilotul Ferrari a suferit o avarie la aripa față, însă a preferat să rămână pe circuit în ciuda faptului că partea laterală atingea solul.
Leclerc a reușit astfel să rămână pe locul trei în fața lui Lewis Hamilton, iar după trei tururi partea laterală a aripii s-a desprins. Totuși, un singur tur mai târziu, Leclerc a intrat la boxe și a profitat de situație pentru a înlocui pneurile soft cu cele medium.
La revenirea pe circuit, Leclerc a ajuns în spatele lui Verstappen, pe care l-a depășit ulterior în primul viraj înainte că rivalul său de la Red Bull să se retragă din cursă la boxe.
În urma acestor incidente, Bottas și-a consolidat prima poziție în fața lui Vettel și Hamilton, în timp ce Carlos Sainz și Lando Norris au progresat pe locurile 4 și 5 pentru McLaren, înainte ca Alexander Albon să-l depășească pe britanic în urma unui contact între cei doi.
Bottas și-a consolidat rapid prima poziție cu un avans de circa 8 secunde în fața lui Vettel, în timp ce Hamilton a rămas la mai puțin de o secundă de german fără să poată iniția un atac.
Piloții de top au optat pentru strategii complet diferite la boxe. Astfel, Vettel a fost primul care a trecut pe la boxe și a continuat cu un nou set de pneuri soft, astfel că urma să efectueze cu siguranță o nouă oprire.
Un singur tur mai târziu a fost urmat de Bottas, care a trecut pe medium, dar a fost informat de la boxe că va efectua două opriri. În schimb, Mercedes a stabilit o strategie cu o singură oprire pentru Hamilton, care a intrat mai târziu la boxe pentru pneuri medium, dar a revenit la circa 9 secunde în spatele lui Vettel și la circa 20 de secunde în spatele liderului Bottas.
A doua serie de intrări la boxe a început cu Vettel, care a înlocuit softurile cu medium, în timp ce Bottas a intrat ulterior pentru a încheia cursa cu un stint pe pneuri soft.
Chiar dacă inițial Hamilton ar fi trebuit să aibă o singură intrare la boxe și avea un avans de circa 10 secunde în fața lui Bottas, Mercedes l-a chemat la standuri pentru un set de cauciucuri soft.
În urma acestor permutări, Bottas și-a păstrat poziția de lider câștigată la start cu un avans de circa 10 secunde în fața lui Vettel, în timp ce Hamilton a revenit pe locul trei la circa 5 secunde în spatele lui Vettel.
Bottas a avut de îndeplinit o simplă formalitate pentru a-și adjudeca victoria, în timp ce Hamilton s-a apropiat amenințător de Vettel și, chiar dacă diferența a scăzut la mai puțin de o secundă, nu a reușit să inițieze un atac decisiv în ultimele tururi.
Între timp, Alexander Albon a reușit cea mai bună performanță din carieră printr-un loc patru pentru Red Bull în fața lui Sainz, în timp ce Leclerc a progresat constant în pluton pentru a încheia cursa pe poziția a șasea. În ciuda prestației modeste din calificări, Renault a încheiat cu ambele monoposturi în puncte: Daniel Ricciardo pe locul 7, iar Nico Hulkenberg pe locul 10. Între cei doi s-au intercalat Sergio Perez și Pierre Gasly.
În urma acestor rezultate, Mercedes a devenit matematic campioană la constructori cu un avans de 187 de puncte în fața lui Scuderiei Ferrari, în contextul în care în ultimele 4 curse o echipă poate câștiga maxim 176 de puncte.
(automarket.ro)