Marele Premiu al Canadei nu a oferit un spectacol la fel de bun ca sesiunea de calificări, însă o decizie controversată a comisarilor de cursă a schimbat radical rezultatele finale și a privat Scuderia Ferrari de obținerea primei victorii în acest sezon.
Sebastian Vettel a avut parte de un start excelent din pole position, în timp ce Lewis Hamilton și-a păstrat locul doi în ciuda unui atac simbolic din partea lui Charles Leclerc.
Diferențele dintre cei trei piloți au crescut rapid la aproximativ două secunde, iar plutonul s-a distanțat rapid de următori, chiar dacă toți cei trei au luat startul cu pneuri medium.
Între timp, Daniel Ricciardo și-a păstrat locul patru cucerit în calificări în fața lui Pierre Gasly. Startul bun al australianului a fost completat de coechipierul său de la Renault, Nico Hulkenberg, care a reușit să-l depășească pe Valtteri Bottas pentru a urca astfel pe locul șase.
Plecat doar de pe locul nouă, Max Verstappen a ales o strategie cu pneuri hard și a progresat pe locul opt prin depășirea lui Lando Norris abia după primele tururi. De altfel, pilotul McLaren a abandonat în scurt timp în urma unei defecțiuni tehnice.
Până spre turul 20, cei mai mulți piloți care au început cursa cu pneuri soft au intrat la boxe, ceea ce le-a permis lui Bottas și Verstappen să urce în pluton până pe locurile 4 și 5.
Între timp, Ferrari a schimbat din mers strategia și l-a anunțat pe Vettel că va aplica Planul B. Germanul a intrat la boxe și a înlocuit cauciucurile medium cu cele hard, cu care a obținut rapid performanțe mai bune. În schimb, Leclerc a mai fost lăsat pe circuit câteva tururi înainte de a efectua o oprire similară.
De altfel, toți piloții de top au mizat pe pneuri hard în stintul final, iar Vettel, Hamilton și Leclerc au fost urmați de Verstappen, care a progresat până pe locul 4 în așteptarea unicei sale opriri la standuri.
În spatele său, Bottas a inițiat o serie de atacuri împotriva lui Ricciardo și, după mai multe încercări eșuate, a reușit să treacă de pilotul Renault pentru a urca pe locul 5. Verstappen avea să treacă pe la boxe abia în turul 50 și să iasă pe circuit pe locul șapte, în spatele lui Ricciardo și Hulkenberg.
Între timp, în preajma turului 40, Hamilton s-a apropiat amenințător de Vettel, însă a comis o greșeală care a amânat atacul decisiv. Ulterior, Vettel a a ieșit ușor în decor în virajul 4 și a revenit pe circuit foarte aproape de Hamilton, care a fost nevoit să abordeze bordura pentru a evita un acroșaj.
Chiar dacă teoretic a fost vorba despre un simplu incident de cursă, comisarii au decis să-l penalizeze pe Vettel cu cinci secunde în clasamentul final al cursei și i-au oferit practic victoria lui Hamilton.
Britanicul a obținut astfel a cincea victorie din acest sezon și și-a consolidat poziția de lider din clasamentul general.
Vizibil iritat de decizia comisarilor, Vettel a insistat prin radio că „nu este corect” și a refuzat să participe la interviurile oficiale de la finalul cursei. În plus, în momentul în care s-a îndreptat spre podium, a luat parcarta care indica poziția numărul 1 pentru Hamilton și a mutat-o în locul în care ar fi trebuit să fie monopostul său Ferrari.
Leclerc a terminat pe trei, Bottas a încheiat cursa pe poziția a patra în fața lui Verstappen, urmați de Renault prin Ricciardo și Hulkenberg, în timp ce Gasly a terminat pe opt în fața lui Lance Stroll și Daniil Kvyat. (automarket.ro)