Daniel Ricciardo a câştigat cursa de la Shanghai pentru Red Bull după ce a efectuat patru depăşiri spectaculoase pe final, datorită unei strategii inspirate la boxe. Valtteri Bottas şi Kimi Raikkonen au completat podiumul, în timp ce Sebastian Vettel şi Max Verstappen s-au acroşat pe circuit.
Circuitul de la Shanghai a oferit duminică una dintre cele mai spectaculoase curse de Formula 1 din ultimii ani, care a oferit iniţial un duel pentru victorie între Ferrari şi Mercedes, înainte ca o intrare a Safety Car-ului pe circuit să transforme Red Bull Racing în mare favorită.
Sebastian Vettel a plecat bine din pole position şi a reuşit să blocheze o tentativa de depăşire din partea coechipierului său, Kimi Raikkonen, în primul viraj. Valtteri Bottas a profitat de situaţie şi a trecut de finlandez pentru a urca pe locul 2, însă acesta a fost doar începutul unui tur modest pentru pilotul Ferrari.
Venit puternic de pe locul al cincilea al grilei de start ca urmare a utilizării unor pneuri ultrasoft mai rapide decât cele soft ale rivalilor, Max Verstappen i-a depăşit succesiv pe Lewis Hamilton şi Raikkonen pentru a urca pe locul 3.
În plus, campionul mondial din 2007 a pierdut încă o poziţie în favoarea lui Hamilton şi a coborât astfel pe locul 5.
Vettel şi-a construit rapid un avans decent de peste două secunde, în timp ce diferenţele dintre ceilalţi piloţi au fost constant de peste o secundă, astfel că aceştia nu au putut activa sistemul DRS pentru a iniţia atacuri.
Primul stint a fost unul liniştit în partea superioară a clasamentului, însă lucrurile s-au animat inevitabil spre turul 20, atunci când piloţii au mizat pe strategii identice la intrarea la boxe prin utilizarea pneurilor de compoziţie medium. Verstappen şi Ricciardo au intrat simultan la standuri, urmaţi de Bottas şi Hamilton, iar Mercedes a avut câştig de cauză: Vettel a mai rămas câteva tururi şi a revenit pe circuit în spatele lui Bottas, care a devenit astfel noul lider al cursei cu un avans de circa o secundă.
Ferrari a mizat pe ajutorul lui Raikkonen pentru a-l încetini pe Bottas, iar timp de câteva tururi finalndezul a reuşit să facă acest lucru. Totuşi, în turul 27, Bottas a reuşit să-l depăşească pe Raikkonen la finalul unei lungi tentative pe parcursul a câteva viraje, iar cei doi au fost aproape de un acroşaj. Iniţial, Raikkonen a încercat o replică rapidă, însă a renunţat şi a încetinit brusc pentru a-i permite lui Vettel să treacă cu uşurinţă pentru a ramâne cât mai aproape de Bottas. Raikkonen a intrat ulterior la boxe, însă a revenit pe circuit doar pe locul 6, plătind astfel un nou tribut pentru încercarea de a-l sprijini pe Vettel în lupta pentru victorie.
Cursa se îndrepta spre un final aşteptat, însă surpriza a venit în turul 31. Pierre Gasly a încercat sa-l depăşeasca pe Brandon Hartley, iar cei doi piloţi Toro Rosso s-au acroşat în penultimul viraj, eveniment în urma căruia Safety Car-ul a intrat pe circuit. Piloţii Ferrari şi Mercedes au rămas pe circuit, însă rivalii de la Red Bull au mizat pe o schimbare din mers a strategiei, astfel că Verstappen şi Ricciardo au schimbat pneurile medium cu cele soft în încercarea de a câştiga poziţii în ultima parte a cursei.
La scurt timp după reluarea cursei cu 20 de tururi înainte de final, Verstappen a încercat să-l depăşească pe Hamilton, însă a fost nevoit să iasă în decor şi a fost depăşit de Ricciardo, care între timp îl depăşise pe Raikkonen.
Australianul a profitat la maxim de oportunitate şi în scurt timp l-a depăşit magistral pe Hamilton, urcând astfel pe locul 3 în spatele lui Bottas şi Vettel. Ricciardo nu s-a oprit însă aici şi, într-un interval de numai câteva tururi, i-a depăşit pe Vettel şi pe Bottas pentru a deveni noul lider al cursei cu numai 9 tururi înainte de final.
Cursa de coşmar a lui Vettel nu s-a încheiat însă aici: Verstappen a încercat o manevră riscantă de depăşire, cei doi s-au acroşat şi s-au răsucit pe circuit, fiind depăşiţi de Raikkonen şi Hamilton. În plus, germanul a fost depăşit ulterior şi de Hulkenberg şi a coborât pe locul 7.
Ricciardo a construit rapid un avans liniştitor şi a trecut primul linia de sosire în faţa lui Bottas, care a rezistat pe final insistenţelor lui Raikkonen, care s-a aflat permanent în plaja de atac a sistemului DRS. Verstappen nu a scăpat însă uşor după coliziunea cu Vettel, fiind penalizat cu 10 secunde în clasamentul final al cursei. Olandezul a pierdut astfel locul 4 în favoarea lui Hamilton, în timp ce Hulkenberg a încheiat pe locul 6 în faţa lui Fernando Alonso, care a reuşit la rândul său să-l depăşească pe Vettel pe final. Germanul a încheiat astfel doar pe locul 8 o cursă pe care a început-o din pole position, în timp ce ultimele puncte puse în joc au fost obţinute de Carlos Sainz Jr şi Kevin Magnussen.-potrivit: automarket.ro