Ferrari a produs duminică o mare surpriză în Marele Premiu al statului Singapore. După ce Charles Leclerc a obținut victorii consecutive la Spa-Francorchamps și Monza, șansele Scuderiei în Singapore erau semnificativ mai mici ca urmare a circuitului foarte lent. Cu toate acestea, Ferrari a obținut atât pole position-ul, cât și victoria în fata rivalilor de la Red Bull și Mercedes.
Charles Leclerc a plecat excelent din pole position, în timp ce Lewis Hamilton și-a păstrat locul doi după ce a luptat din greu cu Sebastian Vettel, care a încercat în zadar să depășească. Între timp, Max Verstappen a rămas pe locul patru în fața lui Valtteri Bottas și Alexander Albon.
Plutonul fruntaș s-a distanțat relativ rapid de următorii clasați, în timp ce Leclerc și-a păstrat fără emoții poziția de lider, chiar dacă în unele tururi Hamilton a forțat și s-a apropiat la mai puțin de o secundă de lider.
Prin urmare, prima parte a cursei a fost lipsită de evenimente majore, iar Vettel și Verstappen au fost primii piloți de top care au intrat la boxe pentru înlocuirea pneurilor soft cu cele de compoziție hard.
Cei doi au fost urmați în turul 21 de Leclerc, însă monegascul a ieșit pe circuit chiar în spatele lui Vettel și a pierdut astfel conducerea cursei în favoarea coechipierului său de la Ferrari.
Bottas a efectuat la rândul său oprirea, în timp ce Hamilton a preferat să rămână mai mult timp pe circuit. Inginerii i-au transmis că ar putea recupera timp dacă Vettel și Leclerc vor fi ținuți în spate de piloți din plutonul de mijloc care nu au efectuat încă intrarea la boxe.
Cu toate acestea, Hamilton nu și-a atins obiectivul, iar în urma intrării la boxe a revenit pe circut chiar în fața lui Bottas, dar pe locul 4, la mare distanță în urma lui Vettel, Leclerc și Verstappen.
În turul 35, speranțele unui final echilibrat de cursă au reapărut după intrarea Safety Car-ului pe circuit ca urmare a unui acroșaj între Romain Grosjean (Haas) și George Russel (Williams), în urma căruia britanicul a lovit glisierele de protecție și a abandonat. Mașina de siguranță a ieșit de pe circuit abia în turul 41, iar Vettel a rămas lider în fața lui Leclerc, Verstappen și Hamilton.
Totuși, după doar trei tururi, Safety Car-ul a revenit pe circuit după un abandon suferit de Sergio Perez (Racing Point) din motive tehnice.
Cursa s-a reluat cu numai 13 tururi înainte de final, din nou fără evenimente majore în plutonul de vârf, însă în turul 51 a revenit pentru a treia oară pe traseu după un incident intre Daniil Kvyat și Kimi Raikkonen.
Totuși, nici de această dată nu s-a produs vreo schimbare în plutonul fruntaș, iar Vettel a avut practic de îndeplinit o simplă formalitate pentru a trece primul linia de sosire. Vettel a obținut astfel prima victorie în Formula 1 după o pauză de peste un an, ultimul său succes fiind înregistrat în 2018 pe circuitul de la Silverstone.
Performanța a fost completată de Leclerc printr-un loc doi, însă monegascul a criticat strategia prin care Vettel a fost primul pilot al echipei chemat la standuri.
Pe podium a urcat și Verstappen, în ciuda insistențelor de final ale lui Hamilton, care nu a reușit însă să-l depășească pe pilotul Red Bull. Bottas și Albon au încheiat pe locurile 5 și 6 și au fost urmați de Lando Norris și Pierre Gasly, în timp ce ultimele puncte puse în joc au fost adjudecate de Nico Hulkenberg și Antonio Giovinazzi.
(automarket.ro)