Marele Premiu al Spaniei a oferit un start spectaculos în plutonul fruntaș și strategii diferite pentru piloții de top, însă Mercedes a obținut a cincea victorie consecutivă a sezonului fără niciun fel de emoție.
Startul a fost unul foarte echilibrat, cu Lewis Hamilton și Valtteri Bottas roată la roată până în primul viraj, acolo unde britanicul a reușit să se impună și să preia conducerea cursei.
La rândul său, Sebastian Vettel s-a implicat în luptă și a încercat o depășire riscantă pe exterior, în urma căreia a blocat pneurile și a ieșit larg în viraj.
Max Verstappen a profitat imediat de oportunitate și l-a depășit pe Vettel pe exteriorul virajului pentru a urca pe locul trei în spatele celor doi piloți Mercedes, cu Vettel și Charles Leclerc în spatele său.
Pierre Gasly și-a păstrat locul 6 în fața celor doi piloți Haas și a lui Daniel Kvyat, în timp ce Lando Norris a pierdut 6 poziții la start și a coborât astfel până pe locul 16. În primul stint, Hamilton, Bottas și Verstappen și-au creat avansuri de câteva secunde în fața rivalilor, în timp ce Leclerc a rămas în imediata apropiere a lui Vettel.
Monegascul a încercat de câteva ori să-l depășească și în cele din urmă a reușit în turul 12, însă în urma unui ordin primit de la boxe. Leclerc și-a construit rapid un avans de peste trei secunde în fața coechipierului său, însă nu a reușit să se apropie de Verstappen, cu care a avut timpi foarte asemănători.
Prima serie de intrări la boxe a început în turul 20 și nu a produs nicio schimbare în clasamentul piloților de top. Totuși, strategiile piloților au fost complet diferite. Astfel, Mercedes a optat pentru pneuri medium pentru Hamilton și Bottas, în timp ce Verstappen a ales încă un set de pneuri soft.
În schimb, Ferrari a diversificat strategia și l-a echipat pe Leclerc cu pneuri hard, iar pe Vettel cu pneuri medium, însă amândoi au pierdut mai mult de o secundă din cauza unor mici probleme la montarea cauciucurilor de pe stânga-spate.
Ideea din spatele strategiei a fost ca Leclerc să nu mai intre la boxe și astfel să-l depășească pe Verstappen în lupta pentru podium, întrucât olandezul urma să schimbe din nou cauciucurile. Totuși, cu avantajul pneurilor mai moi, Vettel s-a menținut la mai puțin de o secundă în spatele lui Leclerc, iar câteva tururi mai târziu monegascul i-a cedat poziția germanului în urma unui nou ordin de echipă.
În scurt timp, Vettel a intrat la boxe pneuri pneuri medium, iar apoi a fost urmat de Verstappen (pneuri medium) și Bottas (cauciucuri soft). În turul 46, Norris și Lance Stroll s-au acroșat pe circuit și au abandonat, iar în urma incidentului Safety Car-ul a fost trimis pe circuit.
Intrarea mașinii de siguranță i-a avantajat pe piloții care nu apucaseră să intre la boxe, inclusiv pe Hamilton (pneuri soft), însă pe la standuri a trecut inclusiv Leclerc pentru un nou set de pneuri medium. Ordinea primilor 6 piloți a rămas însă neschimbată.
Cursa a fost reluată cu numai 13 tururi înainte de final, însă ordinea plutonului fruntaș a rămas neschimbată, în ciuda încercărilor lui Vettel și Gasly de a câștiga câte o poziție în fața lui Verstappen și, respectiv, Leclerc.
Până la final nu s-a petrecut nimic notabil în plutonul de top, astfel că Hamilton a obținut a treia victorie din acest sezon, a primit punctul suplimentar pentru cel mai bun timp în cursă și a revenit pe prima poziție în clasamentul general cu un avans de 7 puncte în fața lui Bottas. De asemenea, este a cincea victorie Mercedes și a cincea cursă în care constructorul german termină pe primele două poziții, după tot atâtea curse din acest sezon.
Verstappen a obținut un podium pentru Red Bull Racing, în timp ce Ferrari a ocupat doar locurile 4 și 5 prin Vettel și Leclerc, cu Gasly pe locul 6. În spatele celor trei echipe fruntașe, Kevin Magnussen a obținut locul 7 pentru Haas în fața lui Carlos Sainz (McLaren), Daniil Kvyat (Toro Rosso) și Romain Grosjean (Haas).
automarket.ro