După cursa memorabilă de la Hockenheim, Formula 1 a revenit la „rețeta” tradițională pe circuitul de la Hungaroring, unul pe care depășirile sunt foarte dificile. Prin urmare, startul a jucat un rol crucial în rezultatele finale ale cursei, iar singurul duel important a fost cel dintre Max Verstappen și Lewis Hamilton.
Piloții de top au plecat excelent la start, iar Max Verstappen și-a păstrat prima poziție câștigată în calificări după ce s-a apărat în fața lui Valtteri Bottas.
Finlandezul a blocat pneurile în virajul 2, iar coechipierul său Lewis Hamilton a profitat imediat de oportunitate pentru a urca pe poziția a doua. Totuși, britanicul l-a atins pe Bottas în aripa față cu pneul stânga-spate, Bottas a avut un moment de ezitare, iar câteva secunde mai târziu s-a atins în același mod și cu Charles Leclerc, care a reușit la rândul său să treacă de finlandez. Câteva secunde mai târziu, Sebastian Vettel a reușit la rândul său să-l depășească pe Bottas și a urcat astfel pe locul patru.
Bottas a intrat la boxe pentru o aripă față nouă abia în turul 6 și a revenit pe circuit pe ultima poziție, dar a optat pentru pneuri hard în speranța că nu va efectua o nouă oprire până la final. În spatele plutonului fruntaș, Pierre Gasly a ratat startul și a coborât pe poziția a noua după ce a fost depășit de Carlos Sainz, Lando Norris și Kimi Raikkonen.
Pe parcursul primei părți a cursei, Verstappen și-a construit un avans de circa două secunde în fața lui Hamilton, în timp ce Leclerc și Vettel nu au reușit să țină pasul și au coborât la peste 15 secunde în spate.
Verstappen a fost primul pilot de top care a intrat la boxe, iar Hamilton a rămas câteva tururi în plus pe circuit în speranța că va reuși să stabilească timpi mai buni. Totuși, englezul a fost chiar mai lent decât Verstappen și, după o trecere relativ lentă pe la boxe, a ieșit pe circuit pe locul doi, la circa 5 secunde în spatele liderului.
Ambii piloți au optat pentru pneuri hard în locul ceor medium, iar Hamilton a fost semnificativ mai rapid decât Verstappen cu această compoziție. Britanicul s-a apropiat rapid la numai o secundă în spate și, după câteva tururi de tatonare, a încercat o depășire, însă a ieșit ușor în decor și a ratat oportunitatea.
Ulterior, Hamilton a rămas la circa o secundă în spate, iar apoi a decis în mod surprinzător să intre la boxe pentru pneuri soft, întrucât avea un avans de circa 40 de secunde în fața lui Leclerc. Hamilton a revenit la circa 19 secunde în spatele lui Verstappen și a început rapid să reducă diferența.
Cu cinci tururi înainte de final, Hamilton avea de recuperat doar o secundă, iar depășirea propriu-zisă a fost lipsită de emoții cu trei tururi înainte de final.
În scurt timp, Verstappen a solicitat o intrare suplimentară la boxe, afirmând că acestea s-au degradat excesiv și că nu are șanse să ajungă la linia de sosire cu acestea.
În același timp, Vettel a reușit în finalul cursei să-l depășească pe Leclerc pentru a obține ultimul loc pe podium, ca urmare a faptului că a efectuat mai târziu unica intrare la boxe și a putut opta pentru pneuri soft.
Carlos Sainz (McLaren) și-a trecut în cont locul 5 în fața lui Gasly și Kimi Raikkonen (Alfa Romeo), în timp ce Bottas a obținut locul 8 după ce a progresat constant în puton. Ultimele puncte puse în joc au fost câștigate de Lando Norris (McLaren) și Alexander Albon (Toro Rosso). (automarket.ro)