Dominația Mercedes a continuat și în Marele Premiu al statului Monaco, iar singura consolare este că echipa germană nu a mai reușit să ocupe primele două poziții.
Lewis Hamilton și-a păstrat fără emoții prima poziție câștigată în calificări, în timp ce Max Verstappen a încercat să-l depășească pe Valtteri Bottas în primul viraj, însă nu a reușit și a fost nevoit să rămână pe locul 3, cu Sebastian Vettel pe poziția a patra.
În primul stint al cursei, diferențele dintre patru piloți au fost de circa o secundă, în timp ce Daniel Ricciardo s-a instalat pe locul cinci, fără însă ca pilotul celor de la Renault să fie capabil să țină pasul cu rivalii de la Mercedes și Ferrari.
Între timp, plecat de pe locul 16 al grilei de start, Charles Leclerc a urcat treptat până pe locul 12, însă în turul 9 a lovit ușor glisierele de protecție în momentul în care încerca să-l depășească pe Nico Hulkenberg. Pilotul Scuderiei a suferit o pană la pneul dreapta spate și a fost nevoit să intre la boxe, nu înainte ca numeroase componente ale cauciucului să se împrăștie pe circuit.
Acest lucru a generat apariția Safety Car-ului pe circuit și intrarea piloților de top la boxe pentru ceea ce avea să fie unică schimbare a pneurilor. La fel ca și în alte curse, Hamilton și Bottas au intrat simultan la boxe pentru pneuri medium, în timp ce Verstappen și Vettel au mizat pe cauciucuri hard.
Verstappen a părăsit boxa Red Bull chiar înaintea lui Bottas, iar finlandezul s-a plâns prin radio că a fost împins în zid. Ulterior, Verstappen a primit o penalizare de 5 secunde pentru acest incident, în timp ce Bottas a revenit la boxe un singur tur mai târziu pentru pneuri hard, probabil pentru că echipa a suspectat o posibilă pană. Finlandezul a coborât însă pe locul 4, în spatele lui Hamilton, Verstappen și Vettel.
În ultima parte a cursei au existat câteva momente în care o ploaie ușoară și-a făcut apariția, însă în cele din urmă precipitațiile nu au fost suficient de puternice pentru a justifica trecerea la pneuri intermediare.
Hamilton și-a păstrat prima poziție, însă în ultimele tururi Verstappen s-a apropiat amenințător și a început să dea semne că își dorește să realizeze o depășire. În ciuda faptului că penalizarea de 5 secunde l-ar fi împiedicat pe Verstappen să se bucure de victorie, pilotul celor de la Red Bull a încercat o manevră riscantă de depășire chiar la ieșirea din tunel.
În imposibilitatea de a vira în mod corespunzător în șicană, Hamilton a fost nevoit să o scurt-circuiteze, nu înainte de a avea un contact cu Verstappen în zona pneurilor.
automarket.ro
Hamilton și-a păstrat astfel poziția de lider și a trecut astfel primul linia de sosire, cu Verstappen la peste două secunde în spate, însă incidentul va fi investigat de comisarii de cursă.
Vettel și Bottas au încheiat la numai două secunde în spatele lui Verstappen. Prin urmare, cei doi piloți au câștigat câte o poziție în clasamentul final, în timp ce Verstappen a ocupat doar locul patru. Cel mai dezavantajat a fost însă Bottas, care a pierdut practic o poziție în urma incidentului de la boxe cu Verstappen.
Pierre Gasly a completat performanța lui Verstappen printr-un loc cinci la volanul celui de-al doilea monopost Red Bull, în fața lui Carlos Sainz (McLaren), Daniil Kvyat (Toro Rosso), Alexander Albon (Toro Rosso) și Romain Grosjean (Haas). Francezul a primit însă de asemenea o penalizare de 5 secunde, astfel că a fost nevoit să-i cedeze locul nouă lui Ricciardo.
Singurul abandon al cursei a fost înregistrat de Leclerc, care s-a retras la boxe după ce a comentat prin radio că monopostul Ferrari este „teribil”.