După numeroasele controverse din cursa precedentă de la Montreal, Marele Premiu al Franței a fost lipsit în mare parte de spectacol, mai ales că diferențele dintre piloți au fost de ordinul secunde, în timp ce strategiile la boxe au fost practic identice.
Lewis Hamilton a plecat excelent la start și și-a păstrat prima poziție în fața lui Valtteri Bottas. În spatele piloților Mercedes, Charles Leclerc a rămas pe poziția a treia, în ciuda unor atacuri venite din partea lui Max Verstappen.
Între timp, Carlos Sainz Jr. a reușit să-l depășească pe coechipierul său de la McLaren, Lando Norris, pentru a urca pe locul 5, în timp ce Sebastian Vettel și-a păstrat locul 7 din calificări în fața lui Pierre Gasly, Antonio Giovinazzi și Daniel Ricciardo.
Diferențele dintre piloții de top au început să crească după primele tururi, în timp ce Vettel a avut nevoie de 5 tururi pentru a-i depăși succesiv pe piloții McLaren în același loc și pentru a progresa astfel până pe locul 5. Totuși, germanul a plătit tribut unor prime tururi mai modeste și avea deja de recuperat 8 secunde până la Verstappen.
Vettel a reușit însă să progreseze constant și s-a apropiat la ceva mai mult de 3 tururi de olandez până în turul 20, când piloții de top au început să intre la boxe.
Primul care a intrat la standuri a fost Verstappen, iar Ferrari a decis să întârzie cât mai mult intrarea lui Vettel în încercarea de a câștiga o poziție. Astfel, rând pe rând, Bottas, Leclerc și Hamilton au trecut pe la standuri, iar Vettel a fost ultimul pilot din top 5 care a intrat la boxe.
Cu toate acestea, seria de intrări la boxe nu a produs nicio diferență în top 5, cu Hamilton lider detașat cu peste 10 secunde în fața lui Bottas, Leclerc și Verstappen, în timp ce Vettel a revenit tot pe locul 5 la peste 4 secunde în spatele lui Verstappen. În plus, toți cei 5 piloți au mizat pe o strategie similară, prin care au înlocuit pneurile medium cu cele hard.
După intrările la boxe, diferențele dintre piloții din top au rămas constante, iar în plutonul fruntaș nu s-a produs niciun incident și nicio schimbare majoră. Astfel, Hamilton a trecut fără emoții primul linia de sosire și a obținut a șasea victorie a sezonului în cele 8 curse desfășurate până acum.
Bottas a fost nevoit să se mulțumească cu locul doi, în timp ce Leclerc și-a adjudecat ultima poziție a podiumului, după ce în ultimul tur a încercat o serie de atacuri la adresa finlandezului. La rândul său, Verstappen a încheiat pe locul 4.
Ca urmare a unui avans consistent, Vettel și-a permis luxul de a efectua o oprire suplimentară la boxe pentru pneuri soft cu numai două tururi înainte de final, pentru a stabili cel mai bun tur de circuit și a obține astfel punctul suplimentar în clasamentul general.
McLaren a fost la un pas să obțină un rezultat excelent. Sainz a încheiat pe locul 6, în timp ce Norris ar fi trebuit să termine în spatele său pe locul 7, însă în ultimul tur a pierdut poziții prețioase din cauza unei defecțiuni la sistemul hidraulic și a coborât până pe locul 10.
Ricciardo a profitat de incident pentru a termina pe 7, însă va fi investigat de comisarii de cursă pentru o ieșire în afara circuitului. Pilotul celor de la Renault a fost urmat de Raikkonen și Hulkenberg. (automarket.ro)