Marele Premiu al statului Bahrain a oferit numeroase momente palpitante, iar Charles Leclerc a fost foarte aproape să-și adjudece o victorie prețioasă după ce a demonstrat că poate fi mai rapid decât cvadruplul campion mondial Sebastian Vettel cu care împarte garajul la Ferrari.
Plecat pentru prima oară în carieră din pole position, Charles Leclerc a ratat startul și a fost depășit cu ușurință de Sebastian Vettel, care a devenit astfel lider, dar și de Valtteri Bottas, care a reușit să-l depășească și pe coechipierul său Lewis Hamilton.
Cu toate acestea, după numai câteva tururi, Leclerc și-a intrat în ritm, a stabilit cel mai bun timp pe circuit și l-a depășit pe Bottas. Câteva tururi mai târziu, monegascul a reușit să treacă și de Vettel pentru a reveni astfel pe prima poziție câștigată în calificări.
Pilotul Scuderiei Ferrari a mizat pe ajutorul sistemului DRS în primul viraj și și-a îndeplinit obiectivul în ciuda faptului că Vettel a opus rezistență și a încercat ulterior să-și recapete poziția. Între timp, Hamilton a găsit o oportunitate să-l depășească pe Bottas pentru a reveni pe locul trei.
Prima serie de intrări la boxe a început în preajma turului 9. Leclerc și-a păstrat fără emoții prima poziție și și-a construit un avans liniștitor, în timp ce Vettel a pierdut poziția a doua în favoarea lui Hamilton, cu Bottas și Max Verstappen pe următoarele două poziții, după ce olandezul a avut și un acroșaj cu Carlos Sainz în debutul cursei.
Hamilton a optat însă pentru o strategie diferită și a mizat pentru un nou stint pe pneuri soft, astfel că pilotul celor de la Mercedes urma să intre încă o dată la boxe. Ceilalți piloți de top au mizat în schimb pe pneuri medium și, în ciuda acestei opțiuni, Vettel a devenit mai rapid decât Hamilton și l-a depășit pe britanic pentru a reveni astfel pe locul doi. De altfel, Hamilton a raportat prin radio că nu se simte confortabil cu noul set de anvelope, ceea ce explică și timpii săi mai puțin competitivi.
Din acest punct al cursei, diferențele dintre piloții de top s-au mărit considerabil, astfel că aceștia și-au păstrat cu ușurință pozițiile. În turul 36, Hamilton a intrat la boxe pentru pneuri medium și a fost urmat la scurt timp de Vettel, Leclerc și Bottas, iar cei patru piloți și-au păstrat pozițiile anterioare.
Totuși, după ce a „scăpat” de pneurile soft care i-au creat probleme, Hamilton a fost imediat mai rapid decât Vettel și, după o primă încercare eșuată, a reușit să treacă de pilotul german pe exteriorul virajului patru. În încercarea de a-și păstra poziția, Vettel a pierdut controlul volanului și s-a răsucit pe circuit. Aripa față a monopostului Ferrari s-a deteriorat și, la trecerea peste o denivelare mai pronunțată, aceasta s-a desprins de monopost cu scântei, iar Vettel a intrat la boxe și a revenit pe circuit doar pe locul opt.
Treptat, el i-a depășit pe Lando Norris, Daniel Ricciardo și Nico Hulkenberg pentru a urca pe locul cinci, însă la mare distanță de Bottas și Verstappen, care urcaseră pe locurile 3 și 4 după problemele sale.
Leclerc se îndrepta spre o victorie confortabilă, însă la un moment dat a început să piardă circa cinci secunde pe tur în urma unei defecțiuni tehnice la motor. Hamilton a avut astfel de îndeplinit o simplă formalitate pentru a-l depăși cu mai puțin de 10 tururi înainte de final.
Bottas a reușit și el să treacă de Leclerc, iar cu câteva tururi înainte de final Nico Hulkenberg și Daniel Ricciardo s-au retras simultan din cursă în părți diferite ale circuitului în urma unor defecțiuni tehnice, aparent la motoarele furnizate de Renault. Cei doi concurau la vremea respectivă pe locurile 6 și 10, astfel că Renault a fost privată de nouă puncte.
În urma acestor incidente, Safety Car-ul a intrat pe circuit, astfel că Hamilton și Bottas au încheiat cursa pe primele două locuri. Leclerc s-a consolat cu locul trei, în contextul în care Verstappen nu a mai avut posibilitatea să atace și a ocupat astfel locul patru în fața lui Vettel, care a terminat doar pe cinci.
Dublul abandon al celor de la Renault i-a permis lui Lando Norris să termine pe locul șase pentru McLaren și să obțină astfel primele puncte din carieră după ce l-a depășit inclusiv pe Kimi Raikkonen, care a terminat pe locul șapte în fața lui Pierre Gasly (Red Bull), Alexander Albon (Toro Rosso) și Sergio Perez (Racing Point).
automarket.ro