Marele Premiu al Chinei de pe circuitul de la Shanghai a fost lipsit de incidente sau evenimente majore și a consolidat poziția celor de la Mercedes în ambele clasamente.
În același timp, Ferrari a apelat încă o dată la ordine de echipă în favoarea lui Sebastian Vettel, în ciuda faptului că germanul nu a demonstrat că este mai rapid decât Charles Leclerc.
Piloții de top care au plecat de pe locurile pare ale grilei au avut o tracțiune mai bună la start. Astfel, Lewis Hamilton a reușit să-l depășească pe Valtteri Bottas în primul viraj și să preia conducerea cursei, în timp ce Charles Leclerc a trecut de coechipierul său Sebastian Vettel în lupta pentru locul 3 tot în primul viraj.
În schimb, Max Verstappen a reușit să-și păstreze locul cinci în fața unui atac lansat de Pierre Gasly, cu Daniel Ricciardo pe locul șapte. Marele câștigător al startului a fost însă Sergio Perez, care a urcat de locul 12 până pe locul 8, reușind să-i depășească inclusiv pe Nico Hulkenberg și pe cei doi piloți Haas.
Cursa a fost neutralizată pentru scurt timp cu un Safety Car Virtual ca urmare a unor contacte succesive între Lando Norris, Daniil Kvyat, Carlos Sainz și Lando Norris, iar la reluarea cursei diferențele dintre piloții de top au început să crească ușor la circa două secunde. Singura excepție a fost diferența mai mică de o secundă dintre Leclerc și Vettel, iar în turul 11 Ferrari i-a ordonat monegascului prin radio să-l lase pe german în față.
Leclerc a încercat să justifice că este rapid, însă în cele din urmă a acceptat să cedeze poziția în fața lui Vettel. El a rămas însă în apropierea germanului și a remarcat prin radio că este în continuare la fel de rapid ca cvadruplul campion mondial. De altfel, Verstappen s-a apropiat rapid de Leclerc, însă duelul a fost amânat de intrarea pilotului Red Bull la boxe în turul 18
Vettel a oprit la rândul său la boxe în turul 19 și a revenit în fața lui Verstappen, însă cu un avans minim. De altfel, olandezul a încercat o manevră riscantă de depășire într-un ac de păr, însă Vettel a fost capabil să revină în frunte după ce l-a forțat pe Verstappen să iasă ușor în decor.
Hamilton și Bottas au intrat la rândul lor la boxe în preajma turului 23, iar britanicul și-a păstrat prima poziție, însă cu un avans mai mic de două secunde. Între timp, Leclerc a plătit tribut faptului că a rămas mai mult pe circuit decât Vettel și, după efectuarea schimbului de pneuri, a revenit pe locul cinci, pierzând astfel o poziție în favoarea lui Verstappen.
Deși se anticipa că piloții vor concura până la final cu noile pneuri hard, Verstappen a dat startul unui nou schimb de anvelope în turul 35. În scurt timp, Ferrari l-a chemat la standuri pe Vettel, iar Hamilton și Bottas au intrat simultan datorită distanței de circa 5 secunde dintre cei doi.
În schimb, Leclerc a mai rămas pe circuit cu scopul de a bloca ascensiunea lui Bottas în fața lui Vettel, însă atât pilotul Mercedes, cât și coechipierul său au trecut fără emoții de monegasc într-un interval de numai două tururi. Leclerc a intrat apoi la boxe în turul 43 și a revenit pe circuit pe locul 5, la mare distanță în spatele lui Verstappen.
Ca de obicei, ultimele tururi nu au produs schimbări, astfel că Hamilton a trecut primul linia de sosire și a preluat conducerea clasamentului general cu un avans de 6 puncte în fața lui Bottas, care a terminat pe locul doi.
Vettel a urcat pe ultima treaptă a podiumului în fața lui Verstappen și Leclerc, în timp ce Gasly a încheiat pe locul 6 în fața lui Ricciardo, Perez și Kimi Raikkonen. Ultimul punct a fost obținut în mod surprinzător de Alexander Albon, în ciuda faptului că pilotul Toro Rosso a plecat din pitlane după ce a ratat calificările în urma unui accident suferit în antrenamente.
automarket.ro