Charles Leclerc a continuat prestația excelentă din Belgia și a obținut duminică a doua victorie consecutivă în Formula 1, chiar pe propriul teren al Scuderiei Ferrari, în fața numerosului public de pe circuitul de la Monza.
Piloții de top au avut parte de un start excelent, iar Charles Leclerc și-a păstrat prima poziție cucerită în calificări, în timp ce Lewis Hamilton a renunțat la tentativa de depășire și s-a instalat pe locul doi în fața coechipierului Valtteri Bottas.
Evenimentele s-au precipitat însă în spatele celor trei piloți, în contextul în care Nico Hulkenberg a plecat excelent de pe locul 5 și i-a depășit pe Daniel Ricciardo și Sebastian Vettel.
Totuși, pilotul Scuderiei Ferrari și-a recăpătat poziția a patra câștigată în calificări la finalul primului tur, în celebrul viraj Parabolica, iar în scurt timp același lucru a fost reușit și de Ricciardo, care a revenit astfel pe locul 4.
Între timp, plecat din spatele plutonului în urma penalizărilor, Max Verstappen a intrat la boxe pentru schimbarea aripii față în urma unui incident și a schimbat și pneurile cu cele soft.
În turul 7, Vettel a derapat în virajul Ascari și a ieșit ușor de pe circuit, iar la revenire nu a fost atent și l-a acroșat cu aripa față pe Lance Stroll. Ambii piloți au suferit daune la partea frontală, iar Vettel a intrat la boxe pentru o nouă aripa față și a profitat de ocazie pentru a trece pe pneuri hard, însă a revenit pe circuit pe ultima poziție.
Ulterior, Vettel a primit o penalizare de 10 secunde de tip „stop and go” pentru incidentul cu Stroll și a intrat la boxe în turul 13 pentru a reveni din nou pe ultima poziție a clasamentului.
În turul 20, Hamilton a fost primul pilot de top care a intrat la boxe, iar britanicul a optat pneuri un set de pneuri medium. Un singur tur mai târziu, Ferrari a răspuns printr-un pitstop pentru liderul Leclerc, care a mizat însă pentru cauciucuri hard.
Leclerc a revenit pe circuit chiar în fața lui Hamilton, iar britanicul s-a menținut în imediata sa apropiere și a inițiat un atac în virajul Ascari în turul următor. Pilotul Scuderiei s-a apărat însă, iar Hamilton a fost forțat să iasă în decor, fără să piardă timp prețios în fata rivalului său.
Bottas a intrat la boxe abia în turul 28, a optat pentru pneuri medium și a revenit în spatele lui Leclerc și Hamilton, astfel că strategia alternativă încercată de Mercedes nu a dat roadele scontate.Pe parcursul celui de-al doilea stint, Hamilton s-a menținut la mai puțin de o secundă în spatele lui Leclerc, care părea să facă față presiunii exercitate de britanic. Totuși, în turul 36, Leclerc a frânat târziu în prima șicană și a scurt-circuitat-o printr-o abordare agresivă a bordurilor. În ciuda acestei greșeli, monegascul și-a păstrat prima poziție.
Ulterior, în ultimele 15 tururi, Hamilton a început să simtă presiune din partea lui Bottas, care rula în continuare pe locul 3 și se apropia amenințător de el la adăpostul unor pneuri medium mai proaspete. Diferența a scăzut la ceva mai mult de o secundă, însă câteva tururi mai târziu a fost rândul lui Hamilton să greșească după ce a frânat târziu înaintea șicanei. Britanicul și-a dat seama că nu poate aborda corect șicana și a abordat drumul ocolitor, iar Bottas a profitat de oportunitate și a urcat pe locul doi fără să mai fie nevoit să inițieze un atac.
Conform așteptărilor, a fost rândul lui Bottas să se apropie de Leclerc, iar atacul decisiv s-a petrecut cu numai 3 tururi înainte de final. Leclerc nu s-a lăsat însă intimidat, în timp ce Bottas a frânat târziu și a ieșit ușor în decor.
Ulterior, finlandezul nu a mai avut ocazia să lupte pentru victorie, în timp ce Hamilton a intrat la boxe pentru a stabili cel mai bun timp pe circuit cu un nou set de pneuri soft.
Leclerc a trecut astfel primul linia de sosire în fața propriilor suporteri și a fost acompaniat pe podium de Bottas și Hamilton. Renault a obținut cea mai bună performanță din acest sezon după ce Ricciardo și Hulkenberg au oncupat locurile 4 și 5, în fața lui Alexander Albon și Sergio Perez.
Verstappen a reușit să obțină o clasare în punctul prin locul 8, în fața lui Antonio Giovinazzi și Lando Norris. Nu același lucru se poate spune însă despre Vettel, care a ocupat în final doar locul 13 după numeroasele probleme din debutul cursei. (automarket.ro)