Marele Premiu al Belgiei a oferit Scuderiei Ferrari două motive de sărbătoare. După o primă jumătate de sezon modestă, Scuderia a obținut prima victorie din acest sezon pe un circuit care a avantajat monopostul roșu. În plus, Charles Leclerc a obținut prima victorie din carieră în Formula 1după ce a rezistat unui asalt din partea lui Lewis Hamilton în ultimele tururi.
Leclerc a plecat excelent din pole position și și-a păstrat prima poziție, în timp ce Hamilton a reușit să-l depășească temporar pe Sebastian Vettel, înainte ca pilotul Scuderiei Ferrari să revină pe locul doi în virajul Les Combes.
Hamilton a coborât astfel pe locul trei în fața coechipierului Valtteri Bottas. Max Verstappen a ratat complet startul de pe poziția a cincea, iar în primul viraj l-a acroșat pe Kimi Raikkonen și și-a avariat aripa față.
Olandezul a încercat să continue, însă suspensia a cedat rapid, iar monopostul Red Bull a lovit glisierele de protecție de pe margine și a abandonat înainte de virajul Raidillon.
Incidentul a generat intervenția Safety Car-ului pe circuit până la sfârșitul turului 4. Carlos Sainz a abandonat de asemenea la scurt timp după o intrare la boxe, în timp ce Kimi Raikkonen a trecut pe la boxe pentru înlocuirea aripii față. Lando Norris a profitat de numeroasele incidente pentru a ajunge pe locul cinci în fața celor doi piloți de la Haas, Romain Grosjean și Kevin Magnussen.
La reluarea cursei, Vettel a frânat violent în primul viraj, iar Hamilton a lăsat senzația că îl poate ataca pe german, însă treptat primii patru piloți și-au creat avansuri de circa două secunde.
Vettel a fost primul pilot de top care a intrat la boxe, iar evenimentul s-a petrecut în turul 15. Rivalii săi au așteptat însă mai mult timp, iar coechipierul său Vettel a efectuat schimbul abia în turul 21.
Strategia germanului a avut succes, în contextul în care acesta a revenit pe circuit la patru secunde în fața lui Leclerc. În scurt timp, Hamilton și Bottas au efectuat la rândul lor schimbul de pneuri și au revenit pe circuit pe locurile trei și patru. Toți cei patru piloți au mizat pe înlocuirea soft-urilor cu pneuri medium.
Leclerc a recuperat însă rapid timpul pierdut și s-a apropiat amenințător de Vettel, moment în care echipa a intervenit și i-a solicitat lui Vettel să-i cedeze poziția lui Leclerc, pentru a evita un duel direct între cei doi. Vettel s-a conformat, iar ulterior s-a confruntat cu o situație asemănătoare în momentul în care și Hamilton s-a apropiat rapid.
Britanicul a tatonat terenul câteva tururi la mai puțin de o secundă în spate și apoi a efectuat depășirea în turul 32, urcând astfel pe locul doi la ceva mai mult de 6 secunde în spatele liderului Leclerc.
Totuși, cei doi piloți au concurat cu un ritm asemănător. Între timp, Vettel a preferat să oprească la boxe pentru un set proaspăt de pneri soft și a revenit pe circuit pe locul patru, în spatele lui Bottas.
În ultimele tururi, Hamilton a mărit brusc ritmul și s-a apropiat amenințător de Leclerc, însă cursa s-a încheiat înainte ca pilotul echipei Mercedes să aibă oportunitatea unui atac decisiv.
Astfel, Leclerc a urcat pe prima treaptă a podiumului în fața lui Hamilton și Bottas, în timp ce Vettel a încheiat doar pe locul patru.
Norris a ratat oportunitatea unui loc 5 după ce a oprit monopostul McLaren pe linia de start-sosire înainte de startul ultimului tur. Incidentul i-a permis lui Alexander Albon să ocupe poziția a cincea la debutul pentru Red Bull, în ciuda faptului că a luat startul de pe locul 14, după ce l-a depășit în ultimele secunde pe Sergio Perez.
Daniil Kvyat a terminat pe șapte, în timp ce Nico Hulkenberg a fost singurul pilot Renault care a terminat în puncte (locul 8). Ultimele puncte puse în loc au fost obținute de Pierre Gasly și Lance Stroll. (automarket.ro)