Dominația autoritară a celor de la Mercedes s-a întrerupt duminică pe circuitul Red Bull Ring, acolo unde echipele care au luptat pentru victorie au fost Ferrari și Red Bull. În ciuda unui debut ratat de cursă în urma căruia a coborât până pe locul 8, Max Verstappen și-a adjudecat prima victorie din acest sezon chiar pe circuitul unde a fost încurajat de mii de fani olandezi și chiar pe circuitul de casă al Red Bull Racing.
Charles Leclerc a plecat excelent din pole position, în timp ce Max Verstappen a ratat complet startul și a coborât rapid în pluton până pe locul 7.
Valtteri Bottas a profitat pentru a urca pe locul 2, în timp ce Lewis Hamilton a avut reale dificultăți cu Lando Norris, care a fost la un pas să-l depășească pe campionul mondial.
În cele din urmă, Hamilton a rămas pe locul 3 în spatele lui Bottas, în timp ce Norris a fost depășit în scurt timp de Kimi Raikkonen, care a reușit astfel să ajungă pe locul 4 după ce a luat startul de pe 6.
La rândul său, Sebastian Vettel a reușit să urce la start de pe 9 pe 6, iar în turul 4 a progresat pe 5 după ce l-a depășit la rândul său pe Norris, care a ocupat însă rezistenta timp de câteva tururi. Trei tururi mai târziu, pilotul echipei McLaren a fost depășit și de Verstappen, iar pilotul celor de la Red Bull a urcat ulterior pe locul 5 după ce a trecut și de Raikkonen.
La scurt timp după turul 20, piloții de top au început să intre la boxe. Chiar dacă luase startul cu pneuri medium, Bottas a fost primul pilot de top la boxe și a fost urmat la scurt timp de Vettel. Mecanicii Ferrari nu aveau însă pregătite două dintre pneuri, astfel că germanul a pierdut aproape 3 secunde la oprirea la standuri.
Un tur mai târziu, Leclerc a intrat de asemenea la boxe, în timp ce Hamilton a putut rămâne pe circuit până în turul 30. Totuși, britanicul a „agățat” aripa față într-o bordură și a raportat o pierdere a forței de apăsare aerodinmică, motiv pentru care Mercedes a decis înlocuirea aripii față.
În urma acestei schimbări, Hamilton a staționat mai mult la boxe și a revenit pe circuit în spatele lui Vettel și Verstappen. El a pierdut astfel două poziții și i-a permis lui Vettel să urce pe locul 3, în ciuda problemei de la boxe.
Toți piloții de top au optat pentru pneuri hard, care urmau să reziste până la finalul cursei.
În a doua parte a cursei, Verstappen s-a apropiat treptat de Vettel și, după o serie de tentative nereușite, l-a depășit pe german cu 20 de tururi înainte de final. Un tur mai târziu, pilotul Scuderiei Ferrari a intrat surprinzător la boxe pentru un nou set de pneuri soft și a revenit pe circuit pe locul 5 la circa 7 secunde în spatele lui Hamilton. Echipa italiană a mizat însă pe faptul că Hamilton avea o defecțiune tehnică din cauza căreia era mai lent.
Între timp, Verstappen și-a continuat ritmul excelent și, în ciuda faptului că a raportat sporadic o pierdere de putere, l-a depășit fără probleme pe Bottas și a urcat pe locul 2, la circa 5 secunde în spatele liderului Leclerc cu 15 tururi înainte de final.
Verstappen a urmat aceeași strategie și s-a apropiat treptat de Leclerc, iar duelul dintre cei doi piloți a fost unul memorabil. Verstappen a lăsat de mai multe ori senzația că îl depășește pe Leclerc, însă monegascul a reușit să revină în joc de câteva ori.
În cele din urmă, Verstappen a preluat conducerea cursei cu numai două tururi înainte de final, după un duel în virajul 3 în urma căruia Leclerc a ieșit ușor în decor. De altfel, comisarii au anunțat că vor investiga incidentul după cursă, însă în mod normal niciunul dintre piloți nu ar trebui penalizat. Leclerc a fost astfel foarte aproape de a obține prima sa victorie din cariera în Formula 1.
În timp ce Verstappen își securiza victoria, Vettel a reușit să-l depășească pe Hamilton și a încheiat astfel pe locul 4, în spatele lui Verstappen, Leclerc și Bottas.
Norris a obținut locul 6 pentru McLaren în fața lui Pierre Gasly (Red Bull) și a coechipierului său Carlos Sainz, în timp ce Alfa Romeo a încheiat cursa cu ambii piloți în puncte prin Raikkonen și Antonio Giovinazzi.