Previziunile meteorologice cu privire la vremea din ziua cursei de la Hockenheim s-au confirmat, iar startul a fost afectat de o ploaie relativ modestă, dar persistentă. Cursa a început astfel cu trei tururi sub Safety Car pentru observarea condițiilor, iar ulterior piloții au plecat efectiv în cursă cu un start de pe loc.
Lewis Hamilton a plecat excelent din pole position și și-a păstrat prima poziție, în timp ce Max Verstappen a derapat ușor și a pierdut două locuri în fața lui Valtteri Bottas și Kimi Raikkonen. Totuși, pilotul echipei Red Bull a reușit rapid să recupereze o poziție în fața lui Raikkonen și să urce pe locul 3.
În spatele plutonului, Charles Leclerc a progresat rapid de pe locul 10 pe 6, în timp ce Sebastian Vettel a urcat până pe locul 12 după ce luase startul de pe ultima poziție a grilei.
După numai trei tururi, Safety Car-ul a revenit pe circuit în urma unui accident suferit de Sergio Perez, iar cei mai mulți piloți au preferat să intre la boxe pentru schimbarea pneurilor de ploaie cu cele intermediare. Hamilton a rămas astfel lider, în timp ce Bottas, Verstappen și Leclerc s-au poziționat în spatele său după ce l-au depășit în scurt timp pe Kevin Magnussen, care rămăsese pe circuit cu pneuri de ploaie. La rândul său, Vettel a progresat constant până pe 7.
În turul 15, Daniel Ricciardo a abandonat după o defecțiune la motor, iar Leclerc a profitat de un Safety Car Virtual pentru a intra la boxe pentru un nou set de pneuri intermediare și a revenit tot pe locul 4.
În ciuda faptului că echipele antipau o nouă revenire a ploii în a doua parte a cursei, circuitul a început să se usuce suficient de mult pentru ca piloții să încerce pneurile slick. Dintre piloții de top, Vettel a jucat pe această carte în turul 24 și a optat pentru cauciucuri soft, în timp ce Verstappen și Bottas au mizat pe medium în turul 26.
Leclerc a efectuat schimbarea pentru pneuri soft în turul 28, exact când piloții rulau sub Safety Car Virtual după un abandon suferit de Lando Norris, iar acest lucru i-a permis pilotului Ferrari să revină pe circuit pe locul 2. Totuși, monegascul nu s-a putut bucura de progres, întrucât a derapat în virajul 15 și a rămas blocat în nisip, fiind astfel nevoit să abandoneze.
Hamilton a intrat la boxe pentru pneuri soft, însă imediat după accidentul lui Leclerc Safety Car-ul a intrat pe circuit, iar ploaia a început din nou.
Hamilton a ieșit în decor din cauza apei care a căzut într-un interval scurt de timp și a avariat aripa față, iar britanicul a revenit la boxe printr-un loc nepermis. Prinși pe picior greșit, mecanicii au avut însă nevoie de mult timp pentru a înlocui aripa față și pneurile cu cele intermediare.
În urma haosului creat, Verstappen a devenit lider în fața lui Nico Hulkenberg și Bottas, în timp ce Alexander Albon a urcat în mod surprinzător pe locul 4 în fața lui Hamilton și Sainz, cu Vettel pe locul 8.
În tururile de după ieșirea Safety Car-ului de pe circuirt, Bottas a urcat pe 2 după depășirea lui Hulkenberg, iar Hamilton a primit o penalizare de 5 secunde pentru greșeala de la intrarea la boxe și i-a depășit pe Albon și Hulkenberg pentru locul 3. În tot acest timp, Verstappen și-a creat însă un avans confortabil de peste 9 secunde în fata piloților Mercedes.
Un accident suferit de Nico Hulkenberg în același loc ca Leclerc și Hamilton a determinat o nouă apariție a Safety Car-ului, iar Verstappen a intrat la boxe pentru un set nou de pneuri intermediare fără să piardă prima poziție în fața lui Bottas și Hamilton.
La scurt timp după iesirea Safety Car-ului, circuitul s-a uscat suficient de mult pentru ca practic toți piloții să intre la boxe pentru pneuri soft. În urma numeroaselor permutări, Verstappen a devenit lider în fața lui Lance Stroll, Daniil Kvyat și Bottas. Vettel a revenit pe locul 9, în timp ce Hamilton a coborât până pe 12 ca urmare a faptului că a suportat penalizarea de 5 secunde.
Verstappen și-a construit din nou un avans de 10 secunde, în timp ce Kvyat l-a depășit pe Stroll pentru locul 2, în timp ce Hamilton a ieșit în decor, a intrat la boxe și a revenit pe circuit pe ultimul loc. Între timp, Vettel a progresat în pluton.
În turul 57, Bottas a derapat în primul viraj și a abandonat, astfel că Mercedes a rămas fără niciun pilot în puncte. După ce Safety Car-ul a rămas pe circuit câteva tururi, Verstappen și-a consolidat rapid poziția de lider, în timp ce Vettel și-a continuat parcursul excelent pe pneuri soft și a urcat treptat până pe locul 2, în timp ce Kvyat și-a adjudecat un podium nesperat.
Clasamentul a fost completat de Stroll, Sainz și Albon, în timp ce Raikkonen și Giovinazzi au încheiat pe 7 și 8. Ultimele puncte puse în joc au fost câștigate de Romain Grosjean și Magnussen, în timp ce Hamilton a fost doar al 11-lea. Pilotul Mercedes a terminat astfel doar în fața celor doi piloți de la Williams, Robert Kubica și George Russell. (automarket.ro)