Comisarul european pentru sanatate si protectia consumatorilor, John Dalli, a lansat o campanie anti-fumat pe o perioada de trei ani sub sloganul „Fostii fumatori sunt de neoprit”, avand ca obiectiv incurajarea tinerilor adulti cu varste cuprinse intre 25 si 34 de ani sa renunte la fumat. Campania se va concentra pe efectele pozitive generate de renuntarea la fumat si va utiliza publicitatea, retelele de socializare de pe internet si alte instrumente practice astfel incat mesajul sa ajunga la fumatori si sa-i ajute sa renunte la acest viciu.
Campania va folosi exemplul fostilor fumatori care au renuntat la tutun ca model pentru cei care doresc, la randul lor, sa mearga pe aceasta cale. De asemenea, li se vor oferi fumatorilor sfaturi practice pentru a-i ajuta sa renunte la fumat.
Se va acorda o atentie speciala anumitor grupuri cum ar fi femeile sau cetatenii din categoriile dezavantajate sub aspect socio-economic . Astfel, mesajul „Fostii fumatori sunt de neoprit” va patrunde in toate colturile Uniunii Europene, in toate palierele demografice.
Printre instrumentele campaniei se afla si iCoach, o platforma digitala de consultanta pentru sanatate disponibila in toate limbile oficiale ale UE. Spre deosebire de celelalte instrumente de profil, iCoach se concentreaza pe acele persoane care doresc sa renunte la fumat si pe cele care au un risc mare de recurenta.
In UE, unul din trei oameni fumeaza. Se estimeaza ca aproximativ 650.000 de cetateni UE mor prematur in fiecare an din cauza consumului de tutun, iar aceasta cifra include si nefumatorii.
Sursa: Mediafax