Toate aceste dispozitii au fost prevazute intr-o hotarare pe care alesii judeteni au adoptat-o vineri cu unanimitate de voturi. Presedintele CJ, Marinel Kovacs, a precizat pentru eMaramures.ro ca in institutia pe care o conduce va fi desemnata o persoana care sa se ocupe atat de consilierea etica a angajatilor, cat si de monitorizarea acestora.
“Aceasta va intocmi rapoarte trimestriale, iar datele vor fi folosite pentru a identifica problemele cu care se confrunta functionarii si modalitatile de prevenire a incalcarii normelor de conduita profesionala. Noul cod de conduita tine cont de prevederile in domeniu existente la nivel national, dar noi am mai adaugat cateva articole, cum e si cel referitor la cadouri, care nu pot fi mai scumpe de 50 de euro”, a spus Kovacs.
In hotararea alesilor maramureseni exista si un articol legat de achizitiile pe care le pot face angajatii CJ. Salariatilor le este interzis sa cumpere bunuri aflate in proprietatea statului sau a unitatilor administrativ-teritoriale atunci cand au aflat despre valoarea sau calitatea lor ca urmare a indeplinirii atributiunilor de serviciu, atunci cand participa la licitatiile de vanzare sau cand obtin informatii la care alte persoane interesate nu au acces.
Functionarilor publici li se interzice categoric sa dea detalii despre proiectele sau activitatea CJ fara acordul presedintelui Marinel Kovacs sau a vicepresedintelui care il inlocuieste. De asemenea, beneficiile sub forma de sponsorizari sau donatii obtinute de acestia si chiar de familii vor trebui declarate compartimentului de resurse umane din cadrul institutiei pentru fi evitate conflictele de interese.
Sursa: Larisa Tivadar