Ministerul Administratiei si Internelor, Serviciul de Telecomunicatii Special si Uniunea Nationala a Notarilor Publici din Romania vor incheia, in perioada imediat urmatoare, un protocol de colaborare in vederea diminuarii fenomenului infractional privind falsul de identitate. In baza protocolului, notarii vor avea posibilitatea sa verifice veridicitatea cartilor de identitate romanesti pe baza carora intocmesc documente. Masura a fost luata dupa ce in practica notariala a ultimilor ani au aparut, tot mai frecvent, cazuri de furturi de identitate.
Notarii vor avea acces la Registrul national de evidenta a persoanelor, prin intermediul unei aplicatii gestionate de Ministerul Administratiei si Internelor. Aceasta va permite validarea codului numeric personal, a seriei si numarului actului de identitate si afisarea catre notarul public a fotografiei posesorului actului de identitate.
Potrivit autoritatilor, in acest mod se va reduce riscul ca opersoana de rea credinta sa poata instraina prin mijloace frauduloase bunuri imobiliare care nu ii apartin. Prin urmare, retelele infractionale de genul ”mandatarilor” vor avea o piedica in plus in a mai putea sa insele vigilenta notarilor publici substituindu-se adevaratilor proprietari.
Sursa: Ioana Osan