Zeci de maramureseni reclama lunar la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Maramures ca nu sunt despagubiti, dupa ce produsele li se defecteaza in perioada de garantie. Cele mai multe sesizari vizeaza electrocasnicele. Desi la multe s-au sesizat defectiuni in perioada de garantie, au fost situatii in care obiectele nu au fost reparate in termen de 15 zile, dar nici nu au fost inlocuite, iar consumatorii s-au ales si cu banii dati si fara produsul in stare de functionare.
Comisarul Adolf Hauler, din cadrul Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Maramures, a declarat ca lunar la sediul institutiei se inregistreaza in jur de 15-20 de reclamatii din partea cetatenilor care sesizeaza ca nu li s-a reparat produsul in perioada de garantie. Oamenii se plang ca nici nu li se inlocuieste obiectul si nici nu li se ofera despagubiri. Cele mai multe sesizari de acest gen sunt semnalate in preajma sarbatorilor.
Conform lui Adolf Hauler, termenul de garantie al produselor este de 24 de luni. In cazul in care se strica in perioada de garantie, defectiunea trebuie remediata in decurs de 15 zile. Daca nu sunt reparate, produsele aflate in termenul de garantie trebuie inlocuite sau se restituie contravaloarea lor. Consumatorii sunt sfatuiti sa se adreseze in primul rand vanzatorului si nu service-ului, in situatia in care produsul li se defecteaza in perioada de garantie.
Exista si un alt fel de garantie, cea pentru ,,vicii ascunse”. Mai exact este vorba despre un posibil defect de fabricatie ce nu este observat in timpul cumpararii obiectului. Reprezentantii Comisariatului pentru Protectia Consumatorilor Maramures spun ca garantia pentru vicii ascunse este valabila pe durata medie de utilizare a produsului. ,,Viciul ascuns” trebuie demonstrat insa de un expert tehnic sau de un laborant.
Sursa: Camelia Tocaci