Google a atras, anul trecut, peste jumatate din veniturile din publicitatea pe dispozitivele mobile la nivel mondial, estimata la 8,8 miliarde de dolari, potrivit unui studiu al eMarketer. Cu 4,61 de miliarde de dolari, motorul de cautare pe internet Google si-a adjudecat 52,36% din aceasta piata, care a crescut puternic in 2012. Pe locul al doilea, la mare distanta, se afla reteaua de socializare Facebook (5,35% si 470 milioane de dolari).
Clasamentul este continuat de postul de radio online Pandora (2,71% si 240 milioane de dolari) si Twitter (1,57% si 140 milioane de dolari). Potrivit estimarilor eMarketer, investitiile in publicitatea pe dispozitivele mobile vor creste foarte mult in acest an, ajungand la 15,82 miliarde de dolari. Google continua sa isi mentina dominatia pe aceasta piata, chiar daca este de asteptat ca reteaua de socializare Facebook sa reduca din distanta care o desparte de motorul de cautare pe internet.
In 2013, cota de piata a Google pe piata de publicitate pe dispozitivele mobile la nivel mondial ar urma sa creasca la 55,97% (8,85 miliarde de dolari), in timp ce Facebook va creste la 12,90% (2,04 miliarde de dolari). Pandora ar urma sa isi adjudece 2,50% din piata (400 milioane de dolari), iar Twitter – 1,95% (310 milioane).
Pe de alta parte, Google a dominat anul trecut piata de publicitate online la nivel mondial, cu 32,73 miliarde de dolari (31,46% din piata). In 2013, este de asteptat ca veniturile Google din publicitate online sa ajunga la 38,83 miliarde de dolari (33,24%). In acest an, Google isi va creste veniturile mai rapid decat piata in ansambu, in contextul eforturilor de pe care le face pentru a-si monetiza celelalte produse, intre care site-ul YouTube.
Sursa: Mediafax