Guvernul României a aprobat, prin hotărâre, demararea a două investiții majore în infrastructura rutieră, cu impact semnificativ asupra conectivității regionale și confortului cetățenilor.
Peste 3,2 miliarde de lei pentru ocolitoarea municipiului Baia Mare
Prima investiție vizează construirea variantei de ocolire a municipiului Baia Mare, un proiect evaluat la peste 3,2 miliarde de lei. Noua centură va avea o lungime de 31,8 kilometri și va permite devierea traficului greu și de tranzit din interiorul orașului, contribuind la reducerea poluării și creșterea calității vieții pentru locuitori.
Executivul estimează că lucrările vor dura aproximativ doi ani. Proiectul este considerat strategic atât pentru dezvoltarea Regiunii de Dezvoltare Nord-Vest, cât și pentru sistemul național de transport, fiind finanțat din fonduri europene și de la bugetul de stat.
Centura metropolitană Cluj: etapă nouă, investiție de peste 9 miliarde lei
Totodată, Guvernul a adoptat o hotărâre privind reaprobare indicatorilor tehnico-economici pentru prima etapă de construire a centurii metropolitane Cluj – Drumul TransRegio Feleac TR 35. Decizia vine în contextul creșterii prețurilor materialelor de construcție și a evoluțiilor din piața energetică din perioada 2022–2025.
Etapa I va cuprinde 23,67 km de drum dintr-un total de 42,13 km prevăzuți în proiectul general (etapele I și II). Lungimea drumurilor de legătură va ajunge la 19,6 km din cei 32,33 km planificați, iar infrastructura va include 14 noduri rutiere (dintr-un total de 20) și 5 tuneluri. Valoarea investiției pentru prima etapă este de 6,87 miliarde lei, iar valoarea totală a proiectului se ridică la 9,38 miliarde lei.
Durata de execuție pentru această primă etapă este estimată la 48 de luni. Finanțarea va fi asigurată din fonduri externe nerambursabile, prin Programul Transport 2021–2027, și din bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii.
Infrastructura rutieră, o prioritate națională
Ambele proiecte reprezintă pași importanți în modernizarea infrastructurii rutiere din România și în susținerea dezvoltării economice durabile prin îmbunătățirea mobilității și reducerea timpilor de deplasare.