O linie telefonica publica gratuita pentru sesizarea deficientelor din sanatate si care poate fi apelata la 0800800885 atat de catre pacienti, cat si de catre medici a fost deschisa de Ministerul Sanatatii. Numarul de telefon va sta la dispozitia pacientilor, care pot sesiza probleme in asigurarea asistentei medicale, precum si a medicilor, care sunt incurajati sa informeze ministerul cu privire la problemele intalnite in exercitarea profesiei.
”Am infiintat aceasta linie telefonica pentru a da glas durerilor mute din sistemul de sanatate. Astfel, vocea pacientilor si a medicilor deopotriva se va auzi la Ministerul Sanatatii”, a declarat ministrul Ion Bazac, care a precizat ca nu va lansa o vanatoare de vrajitoare, dar nici nu va transforma telefonul ”intr-o ureche pentru delatiuni si acuze”.
In cadrul Ministerului Sanatatii a fost infiintata o echipa operativa care va deservi linia telefonica. Aceasta va inregistra apelurile si va selecta problemele, in functie de specific, pentru a fi ulterior transmise directiilor specializate din cadrul MS spre solutionare. Intr-o etapa initiala, linia telefonica va functiona zilnic, de luni pana vineri, intre orele 08.00-18.00.
Ministerul Sanatatii a aratat ca toate apelurile vor fi inregistrate, iar orice forma de abuz, in sensul utilizarii injuriilor sau a apelurilor multiple nejustificate, va fi sesizata autoritatilor competente.
De asemenea, pentru a ajuta la decongestionarea liniei telefonice gratuite lansate in cadrul campaniei “Ce te doare?” cetatenilor li s-a pus la dispozitie si o adresa de mail cetedoare@ms.ro
Hotararea a fost luata in urma numarului mare de apeluri inregistrate la numarul gratuit 0800 800 885, care a determinat supraaglomerarea liniei telefonice si imposibilitatea tehnica de preluare a tuturor apelurilor.
Sursa: Ioana Osan
În Regatul Maramureșului există o triplă alianță! Este clar! Totul este negociat și împărțit! S-au aruncat zarurile și noua ordine...
Citeste mai mult