Grupul auto francez Renault a anuntat miercuri seara o crestere de 6,7% a cifrei sale de afaceri in trimestrul al treilea, gratie cererii crescute pentru automobilele marca Dacia pe piata din Europa, transmite Bloomberg.
In perioada iulie-septembrie 2014 cifra de afaceri a Renault a crescut pana la 8,53 miliarde de euro de la 7,99 miliarde de euro in perioada similara a anului trecut. Grupul francez a precizat ca in trimestrul al treilea a vandut aproximativ 613.000 de autovehicule la nivel mondial, o cifra stabila comparativ cu performanta de anul trecut.
‘Evolutia pozitiva a afacerilor din Europa a compensat declinul inregistrat de principalele piete emergente ale grupului Renault. Grupul a castigat cote de piata in toate regiunile, cu exceptia celor doua Americi’ a informat Renault intr-un comunicat.
In Europa, inmatricularile grupului Renault au crescut cu 7,6% in timp ce cota de piata a crescut cu 0,2 puncte pana la 9,3%. Acest lucru se datoreaza succesului inregistrat de modelele Renault Clio, Renault Captur si Dacia Sandero. In afara Europei insa vanzarile Renault au scazut cu 7% ca urmare a performantelor slabe inregistrate de doua piete importante : Rusia si America Latina. In total, vanzarile Renault in afara Europei au revenit la nivelul lor din urma cu trei ani: 48% din vanzarile totale, fata de 55% in trimestrul al treilea 2012 si 52% in trimestrul al treilea 2013.
In aceste conditii, grupul Renault si-a reafirmat obiectivul de a-si majora profitul operational in acest an comparativ cu rezultatul de 1,24 miliarde de euro inregistrat in 2013.
Compania Dacia a fost preluata de Renault in anul 1999. Relansata in 2004 cu modelul Logan, Dacia a devenit intre timp un jucator de notorietate pe piata auto europeana.
Sursa foto: Agerpres
Sursa: Agerpres