Anul trecut productia locala de autovehicule a crescut cu aproape 22% comparativ cu anul precedent, la circa 411.000 de masini, depasind tari precum Austria (20%) sau China (15%), potrivit datelor Organizatiei Internationale a Constructorilor de Automobile (OICA).
„Strategia de produs a Dacia a facut din Romania o arma letala in ceea ce priveste cresterea. Pe termen lung trebuie sa fim realisti. Acum atentia cade asupra Ford si productiei de la Craiova. La Dacia nu mai avem unde sa crestem deoarece suntem la capacitate maxima. La Ford, daca productia va urca mai aproape de capacitatea uzinei, mai putem castiga un loc. Pe de alta parte, nimeni in industria auto nu sta pe loc si putem vedea noi schimbari in ceea ce priveste productia in Italia“, a spus Constantin Stroe, presedintele Asociatiei Constructorilor de Automobile din Romania (ACAROM).
Potrivit datelor OICA, ultima oara cand Romania a intrat in top trei cresteri a fost in 2005, primul an intreg in care la Mioveni s-a produs modelul Logan. In acel an productia locala crestea cu 59% comparativ cu anul anterior, a doua cea mai mare crestere dupa cea de 105% a Finlandei.
„Putem vorbi si de un efect de baza – o crestere care este mare pentru ca porneste de la o baza mai mica, dar ceea ce este important de retinut este impactul pozitiv al unor produse intr-o piata globala foarte competitiva cum este cea auto“, a spus Bogdan Belciu, partener, servicii de consultanta pentru management al PwC Romania.
Sursa: Mediafax