Miliardarul australian Clive Palmer si-a dezvaluit luni proiectul de a construi, in China, o replica moderna a celebrului vas de croaziera Titanic, scufundat in urma cu 100 de ani.
Titanic II ar urma sa fie la fel de fastuos ca fratele sau mai mare, iar o prima calatorie a noii nave, intre Marea Britanie si New York, este prevazuta pentru 2016, informeaza AFP.
Clive Palmer, care a facut avere din industria miniera, a dat deja comanda constructorului naval chinez CSC Jinling Shipyard sa demareze proiectul, fara a preciza suma la care se va ridica investitia.
Proiectul prevede ca Titanic II sa pastreze gabaritul original al celebrei nave considerate ‘insubmersibile’, care a naufragiat in timpul calatoriei sale inaugurale, in noaptea de pe 14 spre 15 aprilie 1912, dupa ce s-a ciocnit de un aisberg in Atlanticul de Nord.
‘Ca infatisare totul va fi la fel de fastuos ca pe Titanic, insa noua nava va fi dotata, in mod evident, cu tehnologii si sisteme de securitate si de navigare moderne’, a explicat constructorul chinez intr-un comunicat. De asemenea, noua nava va gazdui o expozitie permanenta despre Queensland, provincia australiana de unde este originar Palmer.
‘Titanic II va naviga in emisfera nordica, iar calatoria sa inaugurala din Marea Britanie spre America de Nord este prevazuta pentru sfarsitul lui 2016’, precizeaza comunicatul. Cu aceasta ocazie, marina chineza va fi invitata sa escorteze transatlanticul.
Potrivit lui Clive Palmer, noua nava este un omagiu adus echipajului de pe Titanic. ‘Acesti oameni au facut o munca ce starneste admiratia si dupa 100 de ani de la acea data, iar noi vrem ca aceasta stare de spirit sa se perpetueze si pentru 100 de ani de acum incolo’, a declarat Palmer.
Clive Palmer, a carui avere este estimata la peste 5 miliarde de dolari australieni (peste 3,7 miliarde de euro), este un important furnizor de carbune si de minerale de fier catre industria chineza.
‘Chinezii sunt renumiti pentru performantele lor in domeniul constructiei de nave comerciale si cargouri. La ora actuala, China produce intre 2 si 3% dintre navele de lux, insa ea doreste sa-i concureze pe europeni, care detin circa 75% din aceasta piata’, a subliniat omul de afaceri australian.
Sursa: Agerpres