cuprinda un tunel feroviar pe sub Everest, cel mai inalt varf muntos din lume, informeaza 7sur7.be. Dupa ce a investit in constructia de drumuri, in centrale hidroelectrice si telecomunicatii, China este preocupata in prezent de infrastructuri feroviare.
Extinderea caii ferate Qinghai-Tibet ar urma sa se realizeze „la solicitarea Nepalului”, dupa cum a relatat ziarul „China Daily”, citat de „The Guardian”. Ideea a fost abordata in decembrie 2014, in cursul unei vizite la Kathmandu, a ministrului chinez de externe, Wang Yi, potrivit unor surse nepaleze. Proiectul ar urma sa fie definitivat in 2020.
China este binecunoscuta pentru constructiile sale uriase, mentioneaza 7sur7.be, reamintind cel mai mare baraj hidroelectric din lume, Barajul celor Trei Defileuri, din provincia chineza Hubei, a carui constructie a necesitat inundarea a 600 de kilometri patrati de terenuri agricole si paduri, precum si stramutarea a 1,8 milioane de oameni, schimbari cu considerabile efecte asupra faunei si florei. Si actualul proiect de cale ferata pe sub Everest ar putea avea un impact serios asupra mediului din regiune, apreciaza publicatia belgiana.
Conform acestei surse, India nu priveste cu ochi buni acest proiect. Apropiata deja de Pakistan, China ar incerca sa creeze legaturi cu Sri Lanka, Maldive si Nepal. Chiar daca India incearca sa investeasca in regiunea vizata de chinezi, ii este greu sa rivalizeze cu puterea financiara a Chinei, incheie 7sur7.be.
Sursa: Agerpres