Doua persoane din Baia Mare s-au prezentat la politie si au reclamat ca au fost inselate prin intermediul telefonului mobil. Metoda prin care au fost inselate este unul clasic, pana in prezent zeci de persoane platind scump neatentia sau naivitatea. Baimarenii au pierdut in urma apelurilor cateva mii de lei, pe care, pana la prinderea autorilor, trebuie sa le plateasca din buzunarul propriu.
Rozalia B. a declarat ca in ziua de 14 septembrie 2009 a fost apelata pe telefonul mobil de o persoana care s-a prezentat ca fiind reprezentant al unei societati de telefonie mobila si care i-a spus ca i s-a emis gresit o factura telefonica, cerandu-i sa efectueze cateva operatiuni pe telefonul mobil. Baimareanca a urmat indicatiile telefonice ale apelantului. Cateva zile mai tarziu, in momentul in care si-a verificat creditul de pe telefon a constatat ca are un cost suplimentar de 96,31 euro.
O situatie similara a reclamat la politie si Ludovic L. El a declarat ca in 18 septembrie a fost sunat de pe numar privat (ascuns) de catre un barbat care s-a prezentat ca fiind reprezentantul societatii de telefonie mobila. Barbatului i s-a spus ca a primit un bonus de fidelitate constand in 500 minute in retea si 500 minute in orice retea nationala. Pentru a beneficia de bonus, baimareanul a fost indrumat si a acceptat sa efectueze operatiuni pe telefonul mobil. A doua zi, cand si-a verificat costul convorbirilor efectuate, baimareanul a constatat ca are un cost suplimentar in valoare de 1.000 de lei.
„In ambele cazuri politistii fac cercetari pentru identificarea autorilor si recuperarea prejudiciului. Pentru a evita sa deveniti victime ale inselaciunilor prin intermediul telefonului mobil sfatuim cetatenii sa nu dea curs instructiunilor primite de la apelantii necunoscuti. Acestia folosesc pretexte pentru a determina victimele sa efectueze operatiuni pe telefon prin care transfera sume importante in euro catre un alt numar de telefon mobil” a declarat comisar Voichita Zehan, purtator de cuvant al IPJ Maramures.
Sursa: Vasile Dale