Masinile ar putea dezvalui in curand mai multe informatii despre proprietari decat profilul lor de pe Facebook, promitand profituri generoase pentru producatorii de automobile, dar si o atentie mai mare din partea autoritatilor de reglementare europene, ingrijorate de controlul datelor personale.
Pe masura ce automobilele se transforma tot mai mult in dispozitive mobile inteligente, acestea vor fi capabile sa tina evidenta traseelor si sa stranga informatii despre apelurile si mesajele text efectuate pe drum. Aceste vor fi informatii valoroase pentru producatori auto precum BMW, Volkswagen si Daimler, relateaza Bloomberg. „In industria auto se vorbeste despre descoperirea unei mine de aur. Dar nu este clar ce fel de date vor putea colecta si utiliza producatorii auto”, a declarat Stephan Appt, partener la firma de avocatura Pinsent Masons in Munchen.
Brandurile germane de lux si-au demonstrat interesul in colectarea de date printr-un acord de achizitie colectiva a furnizorului de harti Here de la compania finlandeza Nokia, pentru 2,8 miliarde de euro. Producatorii auto germani vor sa stranga date despre clientii lor chiar si atunci cand acestia nu se afla in circulatie.
Mercedes-Benz, divizie a grupului Daimler, a creat un serviciu numit „Mercedes me” care sa ii ofere acces la date despre vehicule, cum ar fi cat de plin este rezervorul. Serviciul ofera si informatii in timp real despre trafic si aplicatii pentru stiri, gasirea unui loc de parcare si informatii despre zboruri.
Compania a precizat ca informatiile despre clienti ar putea fi folosite pentru marketing. BMW si Volkswagen au programe similare, iar reprezentantii celor trei mari producatori de automobile de lux au dat asigurari ca pastreaza datele in siguranta, respectand reglementarile in vigoare.
Autoritatile de reglementare sunt totusi in alerta, in special in Europa, unde au existat deja controverse, legate de serviciul Street View al Google.
In Germania, autoritatea de reglementare si asociatia VDA a producatorilor auto discuta si urmeaza sa publice o pozitie comuna referitoare la confidentialitatea datelor, cel mai devreme la jumatatea lunii septembrie. Discutii similare au loc si in Franta.
In Statele Unite, Guvernul este ingrijorat in special in problema confidentialitatii datelor din punctul de vedere al securitatii, cum ar fi protectia fata de incidente precum cel din iulie, cand sistemul digital al unui Jeep a fost atacat de hackeri.
Circa 90% dintre noile vehicule din Europa de Vest vor fi dotate cu sisteme de transmitere si receptionare de date, pana in 2020, comparativ cu circa o treime in 2016, potrivit estimarilor Hitachi.
Sursa: Mediafax