Yahoo! va deveni motorul de cautare implicit al browserului Firefox in Statele Unite pe desktop si dispozitive mobile, potrivit unui parteneriat strategic anuntat miercuri de cele doua companii.
Cele doua companii vor explora de asemenea, in cadrul acestui parteneriat, dezvoltarea de noi produse si distribuirea lor.
Yahoo! afirma ca acesta este cel mai important parteneriat al sau incheiat in ultimii cinci ani.
Mozilla a subliniat la randul sau ca Google este motorul de cautare implicit pentru Firefox din 2004, dar ca contractul dintre cele doua grupuri expira si ca „a profitat de aceasta ocazie pentru a-si reexamina strategia si explora alte optiuni”.
CEO-ul Mozilla, Chris Beard, a indicat totusi ca alte motoare de cautare cum ar fi Google, Bing sau DuckDuckGo vor continua sa faca parte din browserul Firefox ca optiuni alternative.
Pentru alte piete decat cele din SUA, Yandex Search va deveni motorul de cautare implicit pentru Firefox in Rusia, in timp ce in China Mozilla va continua parteneriatul cu Baidu.
Pentru alte tari, utilizatorii browserului vor putea alege motorul lor de cautare, in timp ce Mozilla nu a reinnoit contractul de investitii cu Google care va ramane insa ca o optiune preinstalata.
„Noua noastra strategie de cercetare vine in sprijinul celei pentru a face din Firefox un browser pentru toti”, a declarat Chris Beard.
„Statutul nostru de organizatie non-profit ne permite sa facem alegeri diferite ce pastreaza internetul deschis peste tot si independent”, a adaugat el, estimand ca acordul anuntat miercuri este „un mare pas in aceasta directie”.
Sursa: Agerpres