La sfarsitul acestui deceniu extensia .com nu va mai fi principalul domeniu de internet, anticipeaza experti in IT, relateaza luni The Telegraph in editia sa electronica. In prezent, domeniul .com reprezinta aproximativ 42% din totalul adreselor de internet si a fost principalul vector pentru dezvoltarea internetului in ultimii douazeci de ani. Internetul se confrunta in prezent cu una dintre cele mai mari transformari de la inceputurile sale, cu peste 1.000 de noi adrese de internet apartinand unor noi domenii, altele decat .com, urmand sa devina functionale incepand cu acest an.
Extensii in grafia araba, .sexy, .technology sau .singles sunt doar cateva dintre noile domenii care vor face internetul un spatiu foarte diferit fata de ceea ce stim si folosim astazi.
Inainte ca acest intreg proces sa inceapa, erau doar 22 domenii generice de internet, cele mai cunoscute fiind .com, .net si .org. Noile adrese au inclusiv terminatii geografice, precum .london sau .nyc, si sufixe internationale cu caractere chinezesti, rusesti sau arabice.
Potrivit raportului NetNames Internet 2020, 92% dintre marile companii din SUA, Marea Britanie, Franta sau Germania intentioneaza sa investeasca in noi nume de domenii de internet in urmatorii trei ani si 46% spun ca deja au inceput sa investeasca in aceasta zona.
Urmare a cresterii utilizarii internetului pe pietele emergente, o proportie semnificativa a acestor noi inregistrari de domenii va cuprinde caractere non-latine, precum cele arabice, chinezesti si chirilice.
‘Introducerea miilor de noi nume de domenii, variind de la .football la .shop sau chiar la .dog, va schimba radical modul in care cautam si navigam pe internet’, a declarat Gary McIlraith, CEO al NetNames.
Odata cu introducerea a peste 1.300 de noi domenii de internet se va crea si oportunitatea pentru ‘cybersquatting’ — practica inregistrarii unor nume de domenii care incalca drepturile unei marci inregistrate — drept pentru care proprietarii marcilor se confrunta cu noi riscuri si provocari in ce priveste protejarea identitatii lor pe internet. Multe companii de renume s-au confruntat cu astfel de cazuri — Lufthansa (lufthansa.email), Burberry (Burberry.clothing) sau IBM (ibm.ventures, ibm.guru).
Sursa: Agerpres