Duminică, 11 decembrie, va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor, valabil până în decembrie anul viitor.
Cea mai importantă noutate e revenirea trenurilor InterCity, care au opriri mai puține și servicii mai bune.
Trenurile InterCity revin la CFR Călători după o pauză de 8 ani și vor circula pe 3 magistrale. Viteze mai mari 140-160 de kilometri pe oră se înregistrează doar pe relația Brașov-București-Constanța, unde linia este parțial modernizată.
Tomis Expres, legătura Brașov-Constanța face 4 ore și jumătate iar de la București la Cluj-Napoca, pe traseul de 500 de kilometri trenul botezat Avram Iancu face 8 ore și 30 pentru că are doar 3 opriri pe traseu la Ploiești, Brașov și Teiuș.
Prețurile sunt cu 15 % mai mari decât la trenurile Interregio, dar sunt asigurate servicii mai bune, spune Adrian Vlaicu, purtător de cuvânt CFR Călători:
Noutatea principală a noului plan de mers este reintroducerea, după o pauză de 8 ani a categoriei de tren intercity. Pe rutele unde linia este reabilitată, reparată, discutăm aicea de linia și relația cea mai lungă București-Cluj, București-Arad, unde o parte din lucrările la infrastructura feroviară s-au încheiat. Nu trebuie să omitem relația Brașov-Constanța, foarte solicitată în ultimul timp. Față de trenurile interregio vor avea în plus un grad ceva mai bun de confort. Wifi în tren vor fi vagoane cu spațiul destinat serviciului de alimentație publică, toate vagoanele vor avea prize electrice pentru încărcare, telefon mobil sau laptop.
Trenul prietenia București-Chișinău, respectiv trenul Iași-Ungheni vor circula în fiecare zi iar la vară se așteaptă și redeschiderea rutelor spre Salonic și Istanbul.